El quadern negre
Tura Soler
Identificat el mort del Somorrostro
La víctima, que va morir ofegada, era un veí de Barcelona de 64 anys que vivia sol i la seva germana va denunciar la desaparició vuit dies més tard que se’l trobés
Identificat l’home que va ser trobat mort ofegat el dia 5 de febrer dins del mar davant de la platja del Somorrostro de Barcelona. Era un veí de Barcelona de 64 anys que vivia tot sol. Per aquesta circumstància la denúncia, que va fer la seva germana, es va fer el 14 de febrer, en descobrir la dona que feia dies que no en sabien res. La dona va presentar la denúncia als Mossos d’Esquadra, que van compartir les dades amb la Guàrdia Civil, encarregada de la investigació del cas del mort no identificat, i en analitzar les dades del desaparegut es va poder comprovar que coincidia amb el cos sense identificar.
El cadàver de la platja del Somorrostro, el va trobar a quarts de vuit del matí un infermer de l’hospital del Mar que a aquella hora sortia del centre un cop va haver acabat el seu torn. Va ser ell qui va avisar emergències a través del 112 i la policia judicial de la Guàrdia Civil va anar al lloc per fer-se càrrec de la investigació i de la inspecció ocular de la zona mentre es feia l’aixecament del cadàver. L’home, que feia poc que era a l’aigua, aparentava tenir uns 60 anys i la característica més destacada del seu físic és que tenia una hèrnia de grans dimensions. Tenia barba d’uns tres dies sense haver-se afaitat i no duia cap tatuatge ni joia que pugui servir per a la identificació. L’únic objecte que se li va trobar va ser un joc de claus d’habitatge que correspondrien a un pany antic enganxades a un clauer amb l’anagrama del Barça. La roba que duia era de color fosc: uns pantalons tipus xandall per sobre d’uns altres pantalons similars i una jaqueta. En aquell moment, la Guàrdia Civil no va trobar coincidència amb cap desaparegut a la base de dades, però posteriorment va arribar la denúncia de la germana que ha permès posar nom al mort. L’autòpsia ha revelat que va morir ofegat i no ha detectat senyals de violència d’índole criminal.