Punt divers
Trànsit reitera que després de la Setmana Santa decidirà quan s'imposen les sancions en els trams de velocitat variable
CATALUNYA CENTRAL
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha reiterat aquest dimarts a Berga que serà passades les vacances de Setmana Santa quan l'organisme que dirigeix decidirà quan s'imposen les sancions per excessos de velocitats en els trams de velocitat variable, a les vies d'accés a Barcelona. Pérez Moya ha desvinculat aquesta decisió de qualsevol polèmica política i ha insistit que la imposició de les multes es podrà fer quan s'hagin fet els reajustaments tècnics relacionats amb la mobilitat i la congestió del trànsit. El director del SCT ha estat a Berga on ha signat un conveni amb l'Ajuntament de Berga per elaborar un pla local de seguretat viària.
El màxim responsable del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha manifestat aquest dimarts a Berga que serà passades les vacances de Setmana Santa quan es decidirà en quin moment serà possible la imposició de les sancions en els trams de velocitat variable en els accessos a la capital catalana. El director del servei ha indicat que cal fer tota una sèrie de reajustaments tècnics abans d'aplicar sancions.La velocitat variable es va implantar el 15 de gener amb algunes retencions i enmig de les queixes d'alguns conductors. Els usuaris de l'autovia de Castelldefels (C-31) i els de l'autopista del Garraf (C-32) han d'ajustar la velocitat dels seus vehicles entre els 80 i els 40 per hora en funció de diversos factors com els accidents, la congestió i el clima. L'entrada en funcionament d'aquesta mesura de trànsit va anar acompanyada d'una polèmica política.En el cas de la C-31, la velocitat variable s'aplica entre Castelldefels (Baix Llobregat) i la plaça Cerdà de Barcelona -19,4 quilòmetres-, mentre que a la C-31 s'utilitza en els 14,3 quilòmetres que uneixen Castelldefels i el Nus del Llobregat. El nou sistema impulsat pel Govern va generar opinions contràries per part de consellers i alcaldes del PSC de localitats de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tots van exigir que es contempli la possibilitat que la velocitat pugui superar els 80 kilòmetres durant la nit. Pérez Moya ha fet aquestes declaracions a Berga, on ha signat un conveni amb l'alcalde de la ciutat, Juli Gendrau, per elaborar un pla local de seguretat viària. Els convenis estableixen per cada municipi un pla d'actuació pel període 2010 - 2013, que inclou actuacions adreçades a les persones (educació per a la mobilitat segura, campanyes de prevenció i campanyes de control) i a la infraestructura de la població, amb la finalitat de reduir-ne la sinistralitat i millorar la mobilitat. Aquests plans s'elaboren amb un termini d'uns set mesos. El SCT vol que totes les capitals de comarca catalanes i les poblacions de més de 30.000 habitants disposin d'aquest document.
El màxim responsable del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha manifestat aquest dimarts a Berga que serà passades les vacances de Setmana Santa quan es decidirà en quin moment serà possible la imposició de les sancions en els trams de velocitat variable en els accessos a la capital catalana. El director del servei ha indicat que cal fer tota una sèrie de reajustaments tècnics abans d'aplicar sancions.La velocitat variable es va implantar el 15 de gener amb algunes retencions i enmig de les queixes d'alguns conductors. Els usuaris de l'autovia de Castelldefels (C-31) i els de l'autopista del Garraf (C-32) han d'ajustar la velocitat dels seus vehicles entre els 80 i els 40 per hora en funció de diversos factors com els accidents, la congestió i el clima. L'entrada en funcionament d'aquesta mesura de trànsit va anar acompanyada d'una polèmica política.En el cas de la C-31, la velocitat variable s'aplica entre Castelldefels (Baix Llobregat) i la plaça Cerdà de Barcelona -19,4 quilòmetres-, mentre que a la C-31 s'utilitza en els 14,3 quilòmetres que uneixen Castelldefels i el Nus del Llobregat. El nou sistema impulsat pel Govern va generar opinions contràries per part de consellers i alcaldes del PSC de localitats de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tots van exigir que es contempli la possibilitat que la velocitat pugui superar els 80 kilòmetres durant la nit. Pérez Moya ha fet aquestes declaracions a Berga, on ha signat un conveni amb l'alcalde de la ciutat, Juli Gendrau, per elaborar un pla local de seguretat viària. Els convenis estableixen per cada municipi un pla d'actuació pel període 2010 - 2013, que inclou actuacions adreçades a les persones (educació per a la mobilitat segura, campanyes de prevenció i campanyes de control) i a la infraestructura de la població, amb la finalitat de reduir-ne la sinistralitat i millorar la mobilitat. Aquests plans s'elaboren amb un termini d'uns set mesos. El SCT vol que totes les capitals de comarca catalanes i les poblacions de més de 30.000 habitants disposin d'aquest document.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.