Punt divers

El DPTOP aprova inicialment la Línia Orbital Ferroviària

CATALUNYA CENTRAL

El Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques ha apro­vat ini­ci­al­ment el Pla direc­tor urbanístic de la Línia Orbi­tal Fer­roviària, que per­metrà crear una xarxa fer­roviària i la inter­con­nexió de les ciu­tats metro­po­li­ta­nes de la segona corona. La línia unirà Vila­nova i Mataró i cos­tarà uns 4.000 MEUR. Es con­so­lida la incor­po­ració de noves esta­ci­ons i la nova vari­ant soter­rada per l'inte­rior de Vila­nova. S'ha ajus­tat el traçat en molts punts per com­pa­ti­bi­lit­zar-lo amb el pla­ne­ja­ment, amb la incor­po­ració d'un nou ramal de con­nexió amb Sit­ges, i tres noves esta­ci­ons de Sit­ges, Gar­raf i Espar­re­guera. També es modi­fica el traçat al seu pas per Sant Pere de Ribes i entre la Roca i Argen­tona.

El Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques (DPTOP) ha apro­vat ini­ci­al­ment el Pla direc­tor urbanístic de la Línia Orbi­tal Fer­roviària. Aquest nou eix per­metrà crear una autèntica xarxa fer­roviària i la inter­con­nexió de les ciu­tats metro­po­li­ta­nes de la segona corona i es pre­veu que tindrà un cost d'exe­cució de 4.000 MEUR (mili­ons d'euros).

En con­cret, aquesta línia unirà Vila­nova i Mataró en un recor­re­gut de 120 km i pas­sant per Vila­nova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (Gar­raf), Canye­lles (Gar­raf), Vila­franca del Penedès, la Gra­nada (Alt Penedès), Subi­rats (Alt Penedès), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Gelida (Alt Penedès), Mar­to­rell (Baix Llo­bre­gat), Abrera (Baix Llo­bre­gat), Espar­re­guera (Baix Llo­bre­gat), Ter­rassa, Saba­dell, Bar­berà del Vallès (Vallès Occi­den­tal), Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occi­den­tal), Mollet del Vallès (Vallès Ori­en­tal), Mont­meló (Vallès Ori­en­tal), Parets del Vallès (Vallès Ori­en­tal), Gra­no­llers, la Roca del Vallès (Vallès Ori­en­tal), Argen­tona (Maresme) i Mataró.

A més, es cons­trui­ran 68 km de la nova línia fer­roviària en el tram prin­ci­pal i 23 esta­ci­ons noves. A banda dels trams ja exis­tents i que for­men part de la xarxa fer­roviària esta­tal, caldrà cons­truir els que van de Vila­nova i la Geltrú a Vila­franca del Penedès, de Mar­to­rell a Ter­rassa, de Bar­berà a Santa Perpètua i de Mont­meló a Mataró.

Entre les prin­ci­pals nove­tats pro­po­sa­des, sus­cep­ti­bles de noves modi­fi­ca­ci­ons, des­taca la Vari­ant de Vila­nova, que inclou tres noves esta­ci­ons soter­ra­des, una d'elles al barri de Roque­tes de Sant Pere de Ribes. Es reser­varà un ramal d'enllaç fins al nord de Sit­ges paral·lel a l'auto­pista C-32, per mini­mit­zar l'impacte sobre el ter­ri­tori.

També es con­tem­pla el pas per sota de la C-32 per pre­ser­var la plana agrícola de Sant Pere de Ribes, entre una nova estació al Gar­raf fins arri­bar a la situ­ada entre l'hos­pi­tal de Sant Camil i les àrees de futur desen­vo­lu­pa­ment de la població.

A més, s'incor­pora una nova estació entre Mar­to­rell i Ter­rassa al terme muni­ci­pal d'Espar­ra­guera. A l'est de Gra­no­llers s'ubi­carà la nova estació de La Tor­reta en pre­visió de futurs crei­xe­ments urbans, i final­ment a la Roca del Vallès i a Argen­tona s'han fet millo­res en el traçat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.