Punt divers

L'Ajuntament pagarà 250.000 euros per retirar els teulats d'uralita afectats per la pedregada de la Vall Fosca

L'Ajun­ta­ment de la Torre de Cab­de­lla pagarà les des­pe­ses de reti­rar les teu­la­des d'ura­lita mal­me­ses per la pedre­gada del pas­sat dia 1 de setem­bre. Aquesta actu­ació supo­sarà una des­pesa per l'Ajun­ta­ment de 250.000 euros. Les teu­la­des d'ura­lita danya­des superen els 13.000 metres qua­drats. La reti­rada d'ura­lita es pre­veu en 6 mesos. L'Ajun­ta­ment tam­poc cobrarà el 2% del total de llicència d'obres per res­ta­blir les teu­la­des, aquesta xifra repre­sen­tarà per l'Ajun­ta­ment dei­xar de per­ce­bre 60.731 euros. Pel que fa al total dels danys oscil·len a 3,4 mili­ons d'euros. El valor de danys par­ti­cu­lars és de 2,5 mili­ons, els danys rama­ders 601.544 euros i els danys a infra­es­truc­tu­res muni­ci­pals 284.682 euros.

Pel que fa als habi­tat­ges, són 130 i afec­ten a unes 300 per­so­nes. Pel que fa a les carac­terísti­ques dels teu­lats danyats n'hi ha 14.000 metres qua­drats de pis­sarra, 2.600 metres qua­drats de teula i 14.000 metres qua­drats d'ura­lita. Les gran­ges afec­ta­des per la pedre­gada són 19. Josep Maria Dal­mau, alcalde de la Torre de Cap­de­lla, ha expli­cat que la reti­rada d'ura­li­tes gratuïta s'amplia a tots els nuclis del muni­cipi i no a sols els mal­me­sos per la pedre­gada. Pel que fa al 2% de des­compte en la llicència d'obres no s'apli­carà a aquells habi­tat­ges que facin can­vis en l'estruc­tura de l'edi­fici.Dal­mau ha dit que l'Ajun­ta­ment ja porta inver­tits més de 24.000 euros com a con­seqüència de la pedre­gada. Han hagut de gas­tar 11.300 euros en ten­dals per evi­tar noves fil­tra­ci­ons d'aigua a l'inte­rior de les cases, 9.227 euros en tre­balls d'empre­ses per tor­nar els pobles a la nor­ma­li­tat i més de 4.000 euros en fei­nes extres dels ope­ra­ris muni­ci­pals.Dal­mau ha dit que sub­ven­ci­o­nar 250.000 euros per la reti­rada de teu­la­des suposa per l'Ajun­ta­ment un cost ele­vat fet que els supo­sarà haver de modi­fi­car el crèdit de l'Ajun­ta­ment.Els pobles afec­tats per la forta pedre­gada són vuit. Els més per­ju­di­cats són Aguiró amb 3.612 metres qua­drats de teu­lats afec­tats, Mont-ros amb 3.807 metres qua­drats, Pobellà amb 1.964, Paüls amb 1.869, Oveix amb 2.466 euros i Astell amb 948 euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.