Punt divers

Maragall afirma que la convocatòria de vaga de l'escola pública és una decisió 'sense cap fonament real'

El con­se­ller d'Edu­cació, Ernest Mara­gall, ha afir­mat, aquest diven­dres a Sant­pe­dor (Bages), que la decisió dels sin­di­cats de l'ense­nya­ment de con­vo­car una nova vaga de l'escola pública per al pro­per 18 de maig és una decisió 'sense fona­ment real'. Mara­gall ha expres­sat que 'no és par­ti­dari' de la vaga, ja que 'no té fona­ment' en 'cap qüestió, ni labo­ral ni tam­poc pro­fes­si­o­nal que jus­ti­fi­qui la inter­rupció d'un ser­vei públic i essen­cial' com és l'edu­cació. Segons el con­se­ller, la vaga repre­sen­tarà un 'per­ju­dici directe i greu', sobre­tot 'per a l'escola pública'. A banda de la vaga del 18 de maig, els sin­di­cats també van anun­ciar-ne una altra per l'inici del curs vinent, con­cre­ta­ment el 28 de setem­bre.

D'altra banda, el con­se­ller d'Edu­cació s'ha mos­trat satis­fet de la decisió del govern espa­nyol de no por­tar la Llei d'Edu­cació de Cata­lu­nya al Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal. Per Mara­gall, aquesta decisió ha estat fruit d'uns 'tre­balls labo­ri­o­sos que han donat resul­tats posi­tius'.Amb aquesta decisió, ha expres­sat Mara­gall, la llei queda 'ínte­gra­ment vigent', 'no es toca ni una sola coma' i, per tant, 'estem en les millors con­di­ci­ons per des­ple­gar-la amb tota la seva potència', ha conclòs. Els dub­tes del Minis­teri d'Edu­cació res­pecte la LEC se cen­tra­ven bàsica­ment en dos punts. D'una banda, el govern espa­nyol posava en dubte les com­petències de Cata­lu­nya en relació a la cre­ació d'un cos docent propi. El segon aspecte con­flic­tiu està rela­ci­o­nat amb l'auto­no­mia cur­ri­cu­lar que la LEC atorga als cen­tres edu­ca­tius i que, segons Madrid, podria envair també les com­petències lingüísti­ques. Mara­gall ha afir­mat que amb la decisió de no pre­sen­tar recurs en el camp cur­ri­cu­lar, de 'com defi­nim les com­petències bàsiques' i 'el camí per asso­lir-les' i la pos­si­bi­li­tat de 'crear cos­sos pro­pis que per­me­tin, des del punt de vista de con­di­ci­ons d'accés a la pro­fessió docent, exigències de qua­li­tat', fa que 'esti­guem en les millors con­di­ci­ons de dis­po­sar d'un model edu­ca­tiu propi que res­pon­gui també de les expec­ta­ti­ves i exigències del país'.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.