Successos

Municipal

Càmeres per pilones, a Malgrat

L’Ajuntament aprova una partida de 40.000 euros per instal·lar aparells a la zona de vianants del centre

Controlaran la matrícula dels vehicles que entrin

Les pilones hidràuliques accionades per un comandament a distància que tanquen l’accés als vehicles de la zona de vianants del centre de Malgrat aviat seran història. El govern –JxM, ERC, PDeCAT i la CUP– va aprovar en el darrer ple, amb l’abstenció del PSC i el PP, destinar una partida de 40.000 euros per a la instal·lació de càmeres de videovigilància que controlin l’entrada i sortida dels cotxes. En concret, està previst col·locar quatre aparells que estaran connectats a una base de dades on s’hi hauran entrat les matrícules dels vehicles dels veïns de la zona. Tal com explica l’alcaldessa, Carme Ponsa (JxM) “els aparells captaran la matrícula, comprovaran que es tracta d’un cotxe autoritzat i en el cas que no ho sigui cursaran la corresponent sanció”.

Ponsa defensa la instal·lació del nou sistema per “facilitar l’accés dels veïns i evitar alguns problemes que s’havien ocasionat per la presència de les pilones”. En aquest sentit, l’alcaldessa destaca que en algunes ocasions la presència de pilones havia afectat el pas de vehicles de serveis d’emergències i que s’havia registrat més d’un accident entre aquests elements i els cotxes. “Es dona el cas que a la zona del centre, al carrer Mallorca, hi ha una residència d’avis amb una necessitat evident de pas de vehicles que, quan les pilones estaven posades, es veien obligats a arribar-hi fent marxa enrere”, rememora Carme Ponsa. Si el procés continua amb els tràmits habituals, les càmeres estaran instal·lades a finals d’any, segons les previsions del consistori.

Permisos temporals

L’inspector en cap de la policia local, Joaquim Martínez, amplia els motius pels quals es tira endavant el canvi. “El nou sistema de càmeres permetrà l’accés tant dels veïns que tinguin plaça de garatge com dels que no, i el trànsit de cotxes de no residents quan acreditin una necessitat, com ara el trasllat de persones amb mobilitat reduïda”, apunta. Martínez destaca la importància de poder atorgar autoritzacions temporals “amb inici i final” només afegint al sistema el número de matrícula de la persona afectada. Martínez comenta que les pilones no es retiraran “perquè poden ser útils per impedir el pas que es realitzin diverses activitats a la zona de vianants”.

D’altra banda, des del consistori s’incideix en què les càmeres milloraran la regulació de l’horari de pas dels vehicles per les zones delimitades i significaran un estalvi “tant en despesa de manteniment com de reclamacions patrimonials”. L’alcaldessa insisteix que la decisió es fonamenta, en bona part, en les demandes fetes pels mateixos veïns, “que han hagut d’afrontar alguna de les situacions que han ocasionat problemes” i que pretén “garantir l’ús correcte de la zona que comparteixen vehicles i vianants”.

Més càmeres

Carme Ponsa ha confirmat també la instal·lació en els propers mesos de la quinzena de càmeres de seguretat per controlar el trànsit als accessos al municipi que van ser aprovades l’abril del 2016 pel llavors govern del PSC i JxM i que ja s’havien contractat. El projecte, amb un cost de 200.000 euros i un preu de manteniment de 10.000 euros anuals, va rebre el vot en contra d’ERC, el PDeCAT i la CUP, que veien excessiva la despesa i van reclamar que es garantís la privacitat de les persones. El llavors alcalde, Joan Mercader (PSC), el va defensar “per augmentar la seguretat dins la població i ajudar a resoldre conflictes vinculats amb la mobilitat”.

40.000
euros.
és la partida destinada a la col·locació dels aparells, que haurien d’entrar en funcionament a finals d’any.
4
càmeres.
de videovigilància i control de matrícules s’instal·laran a la zona de vianants del centre de Malgrat.

Un espai pacificat pensat per als veïns

La transformació del centre urbà de Malgrat en zona de vianants es va engegar a finals del 2009 i es va allargar durant un any. L’actuació, amb un cost global inicial de 2,8 milions d’euros, va obtenir una subvenció de 225.000 euros provinent dels fons europeus. Els veïns van haver d’assumir a través de contribucions especials prop del 28% del cost restant i l’Ajuntament, el 72,5%. La reforma es va desenvolupar en l’espai delimitat pels carrers del Carme, Camí Nou, Passada, d’Ollers i la plaça Pau Casals, i també va incloure la remodelació de les Peixateries Velles, que es va deixar al descobert i va quedar obert a la circulació dels vianants. La creació de la zona de vianants es va complementar amb l’habilitació de més zones blaves als carrers adjacents per garantir una major rotació de vehicles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia