el montsià
Els clients poden formular denúncies des dels hotels
Els Mossos eviten, així, que les víctimes s'hagin de desplaçar a la comissaria
Els agents de l'àrea bàsica policial (ABP) dels Mossos d'Esquadra del Montsià, a través de l'oficina de relacions amb la comunitat (ORC), han contactat amb els responsables hotelers de la comarca per tal que coneguin el sistema de denúncies per internet que ofereix el cos autonòmic. Segons s'ha explicat des de la policia de la Generalitat, l'objectiu és “millorar la qualitat del servei i convergir amb els interessos turístics del territori” i que, alhora, els amos dels establiments de restauració “treguin un major profit a aquesta prestació i puguin ajudar els seus clients a interposar les denúncies a través de la xarxa”.
“Aquest procés comporta unes facilitats evidents”, ja que les persones tenen l'oportunitat de presentar una denúncia des de la mateixa recepció de l'hotel. Una vegada formulada, una dotació policial la recull i li dóna validesa, evitant, d'aquesta manera, que les víctimes s'hagin de desplaçar a la comissaria i, al mateix temps, “es fomenten els lligams entre aquests establiments i els Mossos d'Esquadra”. Una col·laboració que, a més, “també es fa extensiva als càmpings i a les fondes de tota la comarca”.
Consells de seguretat
Els efectius de l'oficina de relacions amb la comunitat (ORC) de la comissaria d'Amposta, juntament amb la policia local d'Alcanar, van realitzar recentment una reunió a Alcanar Platja, on hi van assistir més d'una quarantena de presidents de comunitats de veïns, als quals els agents van donar consells per evitar els robatoris a apartaments i comunitats de veïns ocupades principalment durant els mesos d'estiu. I és que, tal com es va destacar en la trobada, la relaxació de les mesures de seguretat en aquesta època afavoreix els robatoris a l'interior de domicilis mentre els seus inquilins són a la platja o, simplement, dormen amb les finestres obertes.