Successos

El quadern negre

Tura Soler

Assassinat per encàrrec d’una jubilada italiana

Detingut al Vendrell un sicari que va matar una septuagenària contractat per l’home de la víctima

Els Mos­sos van dete­nir el dia 3 de gener a la tarda al Ven­drell, durant un con­trol de segu­re­tat ciu­ta­dana, José Luis Mateo García, un domi­nicà de 29 anys, que tenia pen­dent una OEDE (ordre euro­pea de detenció i entrega). El bus­cava la justícia ita­li­ana per l’assas­si­nat de Marg­he­rita Cesc­hin, una dona de 72 anys, que va ser asfi­xi­ada i col­pe­jada el 23 de juny de l’any pas­sat al seu apar­ta­ment de Cone­gli­ano. Mateo García és una peça de l’entra­mat cri­mi­nal a l’entorn de la mort de Cesc­hin, un crim per encàrrec, pla­ni­fi­cat pel seu ex-home Enzo Loren­zon, de 79 anys, que hau­ria pagat 25.000 euros a uns sica­ris per matar Marg­he­rita.

Tot i que ini­ci­al­ment els Cara­bi­ni­eri van enfo­car la inves­ti­gació de la mort de Cesc­hin cap a la hipòtesi que la dona, d’una regàlia de viti­cul­tors de Ponte di Piave, havia sigut víctima d’un roba­tori que s’havia com­pli­cat, les pun­xa­des telefòniques que van fer a l’entorn de la víctima aviat van apor­tar una altra llum a la inves­ti­gació. Una tru­cada que va fer Enzo Loren­zon, des d’una cabina telefònica, a un home domi­nicà l’endemà del fune­ral de la víctima va ser clau. Loren­zon l’adver­tia que no li truqués més per telèfon perquè els esta­ven inves­ti­gant. I recons­truint les rela­ci­ons entre Marg­he­rita i Enzo van des­co­brir que la pare­lla, des del 2017, man­te­nia un tur­mentós procés de divorci amb for­tes des­a­vi­nen­ces econòmiques, per la pensió que l’home, també dedi­cat al negoci dels cellers, havia de pagar a la dona. Uns 10.000 euros men­su­als. I Enzo Loren­zon man­te­nia una relació amb Dyleisi Lorenzo Guzmán, una domi­ni­cana de 32 anys, que havia tre­ba­llat al ser­vei domèstic del matri­moni. Segons les tesis de la fis­ca­lia ita­li­ana, Enzo Loren­zon i la seva com­pa­nya Dyleisi van orques­trar junts el pla per treure’s de sobre Cesc­hin i estal­viar-se la pensió, i a través d’un com­pa­tri­ota cone­gut de la noia, Juan María Guzmán, que va fer de medi­a­dor, van llo­gar els sica­ris que van exe­cu­tar el pla. El preu que van pac­tar, segons es dedu­eix de les con­ver­ses inter­cep­ta­des, eren 25.000 euros que s’havien de repar­tir els exe­cu­tors: Ser­gio Anto­nio Luci­ano Lorenzo, àlies Sisco; el seu germà Joel (que no ha estat loca­lit­zat), i l’home que ara ha estat arres­tat al Ven­drell. La inves­ti­gació ja havia detec­tat que, després del crim, dos dels impli­cats i una dona havien mar­xat amb un cotxe pro­pi­e­tat de Loren­zon cap a Espa­nya amb la intenció, es pres­su­po­sava, d’aga­far un vol cap a la República Domi­ni­cana. Però Mateo García era al Ven­drell, feia ser­vir la seva docu­men­tació real i va ser atra­pat pels Mos­sos.

Tres dels impli­cats, Enzo Loren­zon, com a ins­ti­ga­dor del crim; Ser­gio Anto­nio Luci­ano Lorenzo i Juan María Guzmán, com a exe­cu­tors mate­ri­als, estan reclo­sos a la presó de Tre­viso des de l’estiu pas­sat. Dyleisi Lorenzo, també con­si­de­rada ins­ti­ga­dora, va ser empre­so­nada, però unes set­ma­nes després el seu advo­cat va acon­se­guir que li con­ce­dis­sin la lli­ber­tat pro­vi­si­o­nal. Ara és lliure però no pot sor­tir d’Itàlia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia