Punt divers
Un estudi aconsella el Pallars Sobirà aprofitar les llegendes i recuperar la producció de sal com a reclams turístics
L'estudi 'Reptes i oportunitats per al turisme de les comarques lleidatanes: el Pallars Sobirà' planteja aprofundir en aspectes tant diversos com els recursos naturals, les llegendes o l'activitat salinera per millorar l'oferta turística existent. L'estudi té per objecte conèixer l'oferta existent, davant de la demanda i de les tendències actuals del turisme, i establir les línies de millora que garanteixin un desenvolupament sostenible i de qualitat en l'àmbit econòmic, social i mediambiental a mig i llarg termini. La Cambra de Comerç de Lleida recomana vincular els recursos existents a la imatge del territori, amb la recerca d'un posicionament propi basat en el lema 'Muntanyes de llegenda'.
'Muntanyes de llegenda' ha de transmetre els conceptes de la quantitat d'espais naturals protegits i la bellesa dels paisatges, la descoberta de la riquesa dels espais naturals i del patrimoni immaterial del territori (mites i llegendes, festes i tradicions), les muntanyes com a espai per viure experiències i els elements que ofereix la natura i les muntanyes (la sal o els bolets). La Cambra de Comerç proposa també que la comarca s'especialitzi en els productes dels esports i el contacte amb la natura, la cultura immaterial i les activitats tradicionals, l'artesania i l'agroalimentació i el turisme d'experiències i de coneixement. Entre els projectes a desenvolupar, destaca la recuperació de l'activitat de les salines a Gerri de la Sal i la creació i la comercialització de la sal d'hivern i d'un balneari; la potenciació del senderisme; la creació d'una xarxa de museus; la constitució d'un nou centre BTT, la promoció d'una escola de pastors i un escorxador comunitari per promoure les races del territori, i l'estudi i la potenciació del patrimoni cultural oral, les llegendes i les tradicions. L'estudi destaca com a punts forts que el 70% de la superfície del Pallars Sobirà està declarat com a espai d'interès nacional, la presència de Sant Maurici i els Encantats com a imatge emblemàtica del Parc Nacional, l'existència d'una àmplia oferta hotelera i d'allotjament en general (173 establiments turístics repartits en 61 hotels i pensions amb 2.958 places, 91 cases de turisme rural amb 636 places, i 21 càmpings amb 2.515 places), l'esquí (amb 4 estacions) i la implicació dels agents del territori, el nombre d'empreses d'esports d'aventura (un total de 35) i el ventall d'esports que ofereixen, el romànic, les falles, els nuclis històrics i els monuments (un total de 490). Aquest estudi ha estat presentat aquest dilluns pel president de la Comissió de Turisme de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida Juan Antonio Serrano al Consell Comarcal del Pallars Sobirà.
'Muntanyes de llegenda' ha de transmetre els conceptes de la quantitat d'espais naturals protegits i la bellesa dels paisatges, la descoberta de la riquesa dels espais naturals i del patrimoni immaterial del territori (mites i llegendes, festes i tradicions), les muntanyes com a espai per viure experiències i els elements que ofereix la natura i les muntanyes (la sal o els bolets). La Cambra de Comerç proposa també que la comarca s'especialitzi en els productes dels esports i el contacte amb la natura, la cultura immaterial i les activitats tradicionals, l'artesania i l'agroalimentació i el turisme d'experiències i de coneixement. Entre els projectes a desenvolupar, destaca la recuperació de l'activitat de les salines a Gerri de la Sal i la creació i la comercialització de la sal d'hivern i d'un balneari; la potenciació del senderisme; la creació d'una xarxa de museus; la constitució d'un nou centre BTT, la promoció d'una escola de pastors i un escorxador comunitari per promoure les races del territori, i l'estudi i la potenciació del patrimoni cultural oral, les llegendes i les tradicions. L'estudi destaca com a punts forts que el 70% de la superfície del Pallars Sobirà està declarat com a espai d'interès nacional, la presència de Sant Maurici i els Encantats com a imatge emblemàtica del Parc Nacional, l'existència d'una àmplia oferta hotelera i d'allotjament en general (173 establiments turístics repartits en 61 hotels i pensions amb 2.958 places, 91 cases de turisme rural amb 636 places, i 21 càmpings amb 2.515 places), l'esquí (amb 4 estacions) i la implicació dels agents del territori, el nombre d'empreses d'esports d'aventura (un total de 35) i el ventall d'esports que ofereixen, el romànic, les falles, els nuclis històrics i els monuments (un total de 490). Aquest estudi ha estat presentat aquest dilluns pel president de la Comissió de Turisme de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida Juan Antonio Serrano al Consell Comarcal del Pallars Sobirà.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.