Punt divers
Nadal pronostica que les obres de la Sagrera acabaran el 2012
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha dit aquest divendres en una entrevista a TV3 que les obres de l'estació de la Sagrera podrien estar enllestides el 2012 i que es podria arribar amb TGV a París el 2015, tot i que en alguns trams francesos entre Montpeller i Perpinyà sense poder circular a alta velocitat. Nadal ha explicat que els problemes que té la tuneladora de la Zona Franca són els propis del manteniment que s'ha d'anar fent i que espera durar prou en el càrrec com per haver 'perforat' més de 50 quilòmetres de túnels. Nadal també ha dit que una obra de 600 milions com és la de la Sagrera ajudarà a crear ocupació.
Joaquim Nadal ha dit que creu que, en conjunt, les obres estaran acabades cap al 2012, ha opinat que és la data per la continuïtat en l'alta velocitat. 'Els TGV francesos ja arriben a Perpinyà, però no en alta velocitat, i aquesta línia trigarà més a acabar-se del tot, que la línia Barcelona - Perpinyà, que té dos colls d'ampolla, Barcelona i Girona. En la formula francesa (referint-se al fet que no circulin en tot el recorregut a alta velocitat) els nostres TGV arribaran abans del 2012 a Perpinyà aprofitant trams d'ample ibèric fins un intercanviador a vies d'amplada europea' ha explicat Nadal. 'El 2015 podrem anar a París però no puc assegurar que en el tram francès estigui tot a punt per fer tot el recorregut en alta velocitat' ha afegit.En relació a l'estació de la Sagrera, ha negat que hi hagi electoralisme, i ha afirmat que hi ha la culminació de molts mesos de feina i que el ministeri de Foment ha entès que era una qüestió fonamental que calia resoldre. Nadal també ha volgut contestar les declaracions d'un regidor de CiU de l'Ajuntament de Barcelona que va dir que amb el que s'havia acordat aquest dijous només es podien fer 'quatre parets una llosa'. 'Jo sóc d'una cultura municipal i municipalista. Allò que es va acordar ahir, diu el ministre que abans de final d'agost licitarem una obra que costa 634 milions d'euros. Ofèn la intel·ligència de les persones que digui '4 parets i una llosa' d'una obra de 100.000 milions de les antigues pessetes' ha dit el conseller.Nadal ha explicat que l'obra en el seu conjunt tota acabada tindrà un preu final de l'entorn de 900 milions d'euros, 161 els paga directament Adif, 255 van a càrrec dels Pressupostos Generals de l'Estat -i com totes les inversions que fa l'Estat a Catalunya, es comptabilitzen als efectes de la Disposició addicional tercera-; 211 que ha de garantir Ajuntament, Adif, i la Generalitat -en la part que correspon a l'estació autobusos- i els acabats queden directament vinculat als aprofitaments ubanístics. Nadal ha precisat que els aprofitaments urbanístics no s'executarien fins que el mercat immobiliari sigui favorable i que es pot anar al banc, demanar un crèdit i executar l'obra. També ha precisat que tot i que tingui dues fases l'obra s'executarà d'una sola tirada.El conseller ha assegurat que el finançament està resolt, que es licitaran 634 milions i es podrà acabar l'obra. Ha qualificat l'obra de 'gran operació urbanística, no especulativa', d'un espai que passarà a ser integrador dels barris i ha afirmat que es tracta d'una gran obra municipal interna de Barcelona i de capitalitat en relació a la xarxa europea d'alta velocitat.Nadal ha comparat el que es va acordar el 2002 (120 MEUR que posava Adif i la resta a càrrec de les plusvàlues) a l'acord entre Ajuntament, Ministeri i Generalitat d'aquest dijous. Nadal ha explicat que l'obra tindrà les característiques que ha aprovat l'Ajuntament de Barcelona, que és probable que contingui algun element singular com tenen altres punts de l''skyline' de Barcelona, que serà de disseny d'autor però que estarà en concordança amb el servei que ha de prestar. Nadal s'ha mostrat satisfet amb el projecte, 'a mi m'agrada l'ordenació, una altra cosa és l'arquitectura, que és més cosa de gustos' ha dit Nadal, referint-se als acabats.Tuneladora de la Zona FrancaNadal ha explicat que la tuneladora de la Zona Franca, és en un punt en què hi ha grans peces de pedra en una zona de llims, i que això dificulta la feina de la tuneladora. 'No retardarà l'obra' ha assegurat Nadal, que ha afegit que l'obra va ser mal planificada en origen i s'ha hagut d'anar fent i millorant els projectes sobre la marxa. Nadal ha explicat que de 1980 a 2003 es van obrir 23 Km. de túnel i que del 2004 al 2009 en portem 37, 'no tots en servei encara i espero durar prou com per passar de 50'.MontmàneuJoaquim Nadal ha explicat que en el cas de les esllavissades de Montmàneu es tracta d'un talús insuficientment estabilitzat i que el secretari d'Estat d'Infraestructures li va demanar al ministre de no precipitar la solució del problema estabilitzant el talús abans de temps ja que considera que val més endarrerir una mica més l'obertura de la via que no haver de tornar a tallar la circulació per no haver fet correctament l'estabilització del terreny. Nadal ha explicat que els geòlegs estan estudiant el terreny i que es tornarà a obrir quan puguin garantir els tècnics que la terra no es tornarà a moure. Nadal ha situat en un horitzó probable de dos mesos tot i que ha afegit que com que no hi intervé directament no ho podia assegurar.Vaga a Rodalies de RenfeQuant a la vaga convocada amb motiu del traspàs del servei de Rodalies de Renfe Nadal ha explicat que s'ha ofert a parlar amb els sindicats per dir-los directament que tenen assegurats els seus drets i que no hi perdran res 'i que la 'unitat de mercat' sindical està garantida' ha explicat.
Joaquim Nadal ha dit que creu que, en conjunt, les obres estaran acabades cap al 2012, ha opinat que és la data per la continuïtat en l'alta velocitat. 'Els TGV francesos ja arriben a Perpinyà, però no en alta velocitat, i aquesta línia trigarà més a acabar-se del tot, que la línia Barcelona - Perpinyà, que té dos colls d'ampolla, Barcelona i Girona. En la formula francesa (referint-se al fet que no circulin en tot el recorregut a alta velocitat) els nostres TGV arribaran abans del 2012 a Perpinyà aprofitant trams d'ample ibèric fins un intercanviador a vies d'amplada europea' ha explicat Nadal. 'El 2015 podrem anar a París però no puc assegurar que en el tram francès estigui tot a punt per fer tot el recorregut en alta velocitat' ha afegit.En relació a l'estació de la Sagrera, ha negat que hi hagi electoralisme, i ha afirmat que hi ha la culminació de molts mesos de feina i que el ministeri de Foment ha entès que era una qüestió fonamental que calia resoldre. Nadal també ha volgut contestar les declaracions d'un regidor de CiU de l'Ajuntament de Barcelona que va dir que amb el que s'havia acordat aquest dijous només es podien fer 'quatre parets una llosa'. 'Jo sóc d'una cultura municipal i municipalista. Allò que es va acordar ahir, diu el ministre que abans de final d'agost licitarem una obra que costa 634 milions d'euros. Ofèn la intel·ligència de les persones que digui '4 parets i una llosa' d'una obra de 100.000 milions de les antigues pessetes' ha dit el conseller.Nadal ha explicat que l'obra en el seu conjunt tota acabada tindrà un preu final de l'entorn de 900 milions d'euros, 161 els paga directament Adif, 255 van a càrrec dels Pressupostos Generals de l'Estat -i com totes les inversions que fa l'Estat a Catalunya, es comptabilitzen als efectes de la Disposició addicional tercera-; 211 que ha de garantir Ajuntament, Adif, i la Generalitat -en la part que correspon a l'estació autobusos- i els acabats queden directament vinculat als aprofitaments ubanístics. Nadal ha precisat que els aprofitaments urbanístics no s'executarien fins que el mercat immobiliari sigui favorable i que es pot anar al banc, demanar un crèdit i executar l'obra. També ha precisat que tot i que tingui dues fases l'obra s'executarà d'una sola tirada.El conseller ha assegurat que el finançament està resolt, que es licitaran 634 milions i es podrà acabar l'obra. Ha qualificat l'obra de 'gran operació urbanística, no especulativa', d'un espai que passarà a ser integrador dels barris i ha afirmat que es tracta d'una gran obra municipal interna de Barcelona i de capitalitat en relació a la xarxa europea d'alta velocitat.Nadal ha comparat el que es va acordar el 2002 (120 MEUR que posava Adif i la resta a càrrec de les plusvàlues) a l'acord entre Ajuntament, Ministeri i Generalitat d'aquest dijous. Nadal ha explicat que l'obra tindrà les característiques que ha aprovat l'Ajuntament de Barcelona, que és probable que contingui algun element singular com tenen altres punts de l''skyline' de Barcelona, que serà de disseny d'autor però que estarà en concordança amb el servei que ha de prestar. Nadal s'ha mostrat satisfet amb el projecte, 'a mi m'agrada l'ordenació, una altra cosa és l'arquitectura, que és més cosa de gustos' ha dit Nadal, referint-se als acabats.Tuneladora de la Zona FrancaNadal ha explicat que la tuneladora de la Zona Franca, és en un punt en què hi ha grans peces de pedra en una zona de llims, i que això dificulta la feina de la tuneladora. 'No retardarà l'obra' ha assegurat Nadal, que ha afegit que l'obra va ser mal planificada en origen i s'ha hagut d'anar fent i millorant els projectes sobre la marxa. Nadal ha explicat que de 1980 a 2003 es van obrir 23 Km. de túnel i que del 2004 al 2009 en portem 37, 'no tots en servei encara i espero durar prou com per passar de 50'.MontmàneuJoaquim Nadal ha explicat que en el cas de les esllavissades de Montmàneu es tracta d'un talús insuficientment estabilitzat i que el secretari d'Estat d'Infraestructures li va demanar al ministre de no precipitar la solució del problema estabilitzant el talús abans de temps ja que considera que val més endarrerir una mica més l'obertura de la via que no haver de tornar a tallar la circulació per no haver fet correctament l'estabilització del terreny. Nadal ha explicat que els geòlegs estan estudiant el terreny i que es tornarà a obrir quan puguin garantir els tècnics que la terra no es tornarà a moure. Nadal ha situat en un horitzó probable de dos mesos tot i que ha afegit que com que no hi intervé directament no ho podia assegurar.Vaga a Rodalies de RenfeQuant a la vaga convocada amb motiu del traspàs del servei de Rodalies de Renfe Nadal ha explicat que s'ha ofert a parlar amb els sindicats per dir-los directament que tenen assegurats els seus drets i que no hi perdran res 'i que la 'unitat de mercat' sindical està garantida' ha explicat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.