Punt divers
Agents públics i privats del Solsonès i l'Alt Urgell s'uneixen per crear la nova marca turística Serra del Comte
La neu no és l'únic atractiu de la Serra del Comte. Amb aquest convenciment, ajuntaments del Solsonès i de l'Alt Urgell, d'acord amb empreses privades i del sector turístic, han iniciat els contactes per crear una nova marca que aglutini les diferents ofertes i recursos que hi ha en aquest territori. L'objectiu és desestacionalitzar el turisme que visita aquesta zona, sovint molt associat al món de l'esquí, per mostrar els atractius naturals, històrics i patrimonials que es poden oferir. De moment ja hi ha un acord per constituir un ens que els aglutini i per començar a treballar de forma conjunta en la difusió del territori tant a través d'Internet com de material promocional.
El projecte parteix de la bona relació existent i de les col·laboracions prèvies entre les diferents marques i ofertes turístiques que hi ha a la zona, des de la Vall de Lord, passant per Tuixent-La Vansa o pel Centre de Natura d'Odèn. Segons l'alcalde de la Coma i la Pedra, Marc Escarré, es tracta d'oferir un producte turístic 'més ampli' que no anul·li les marques existents, sinó que les aglutini.Una primera experiènciaDe fet ja hi va haver una prova pilot en la darrera edició d'Exponeu, la fira dedicada als esports de neu de Manresa (Bages), on es van presentar de forma conjunta compartint un estand. Segons Escarré, la bona acceptació que va tenir aquesta proposta va ser clau per plantejar-se seriosament anar més enllà en aquesta col·laboració.Per aquest motiu, fa pocs dies es va dur a terme una primera reunió de treball per avançar en aquesta línia. Hi van assistir els alcaldes de les localitats solsonines de Guixers, Odèn i la Coma i la Pedra i el de Tuixent (Alt Urgell). També hi van participar representants del Parc Natural del Cadí-Moixeró, de l'Associació de Turisme de la Vall de Lord, de les estacions d'esquí de Tuixent-La Vansa i el Port del Comte i del centre de cria de falcons Roc Falcon, d'Odèn. Dos alcaldes, el de Sant Llorenç de Morunys i el de Fígols i Alinyà, van mostrar també la seva predisposició a implicar-se en el projecte, però van excusar la seva assistència a aquesta primera trobada.Aquesta primera trobada va servir per arribar a un acord de voluntat de col·laboració de totes les parts per tirar endavant la marca turística Serra de Comte. En moments de crisi, explica Marc Escarré, es tracta de poder oferir un producte turístic 'més interessant' que atregui més visitants a partir d'una oferta més àmplia i diversificada. A més, afegeix l'alcalde de la Coma i la Pedra, aquest és el 'moment oportú' per tirar-ho endavant. De moment totes les parts han decidit buscar la millor fórmula per tirar endavant la nova marca turística, ja sigui a través d'un consorci o d'una associació. Al mateix temps ja han posat sobre la taula les primeres iniciatives que es duran a terme així que s'hagin constituït. D'entrada, la creació d'una pàgina web de promoció conjunta i l'edició de fulletons. També es pensa en editar un mapa on hi constin tots els serveis. D'entrada, explica Escarré, no es volen marcar objectius més ambiciosos, tot i que en el futur es pensa en desenvolupar altres iniciatives, com la creació d'una central de reserves, entre d'altres.El turisme, la base de l'economiaSegons l'alcalde de la Coma i la Pedra, el turisme és actualment la base de l'activitat econòmica en tots aquests municipis, ja que l'agricultura i la ramaderia hi són testimonials i estan desapareixent totalment. Per això és imprescindible 'oferir un producte turístic competent', que desestacionalitzi la temporada d'esquí i atregui visitants durant tot l'any que hi facin estades més llargues i no d'un sol dia.A banda de la neu, aquest territori disposa de recursos turístics com el Museu de les Trementinaires i els productes tradicionals a Tuixent-La Vansa, les salines i el centre de cria de falcons d'Odèn o les rutes romàniques i de senderisme i l'embassament de la Llosa del Cavall a la Vall de Lord. Tot plegat, explica Escarré, permet oferir un 'producte competent i diversificat' que es pot complementar amb la gastronomia de la zona.
El projecte parteix de la bona relació existent i de les col·laboracions prèvies entre les diferents marques i ofertes turístiques que hi ha a la zona, des de la Vall de Lord, passant per Tuixent-La Vansa o pel Centre de Natura d'Odèn. Segons l'alcalde de la Coma i la Pedra, Marc Escarré, es tracta d'oferir un producte turístic 'més ampli' que no anul·li les marques existents, sinó que les aglutini.Una primera experiènciaDe fet ja hi va haver una prova pilot en la darrera edició d'Exponeu, la fira dedicada als esports de neu de Manresa (Bages), on es van presentar de forma conjunta compartint un estand. Segons Escarré, la bona acceptació que va tenir aquesta proposta va ser clau per plantejar-se seriosament anar més enllà en aquesta col·laboració.Per aquest motiu, fa pocs dies es va dur a terme una primera reunió de treball per avançar en aquesta línia. Hi van assistir els alcaldes de les localitats solsonines de Guixers, Odèn i la Coma i la Pedra i el de Tuixent (Alt Urgell). També hi van participar representants del Parc Natural del Cadí-Moixeró, de l'Associació de Turisme de la Vall de Lord, de les estacions d'esquí de Tuixent-La Vansa i el Port del Comte i del centre de cria de falcons Roc Falcon, d'Odèn. Dos alcaldes, el de Sant Llorenç de Morunys i el de Fígols i Alinyà, van mostrar també la seva predisposició a implicar-se en el projecte, però van excusar la seva assistència a aquesta primera trobada.Aquesta primera trobada va servir per arribar a un acord de voluntat de col·laboració de totes les parts per tirar endavant la marca turística Serra de Comte. En moments de crisi, explica Marc Escarré, es tracta de poder oferir un producte turístic 'més interessant' que atregui més visitants a partir d'una oferta més àmplia i diversificada. A més, afegeix l'alcalde de la Coma i la Pedra, aquest és el 'moment oportú' per tirar-ho endavant. De moment totes les parts han decidit buscar la millor fórmula per tirar endavant la nova marca turística, ja sigui a través d'un consorci o d'una associació. Al mateix temps ja han posat sobre la taula les primeres iniciatives que es duran a terme així que s'hagin constituït. D'entrada, la creació d'una pàgina web de promoció conjunta i l'edició de fulletons. També es pensa en editar un mapa on hi constin tots els serveis. D'entrada, explica Escarré, no es volen marcar objectius més ambiciosos, tot i que en el futur es pensa en desenvolupar altres iniciatives, com la creació d'una central de reserves, entre d'altres.El turisme, la base de l'economiaSegons l'alcalde de la Coma i la Pedra, el turisme és actualment la base de l'activitat econòmica en tots aquests municipis, ja que l'agricultura i la ramaderia hi són testimonials i estan desapareixent totalment. Per això és imprescindible 'oferir un producte turístic competent', que desestacionalitzi la temporada d'esquí i atregui visitants durant tot l'any que hi facin estades més llargues i no d'un sol dia.A banda de la neu, aquest territori disposa de recursos turístics com el Museu de les Trementinaires i els productes tradicionals a Tuixent-La Vansa, les salines i el centre de cria de falcons d'Odèn o les rutes romàniques i de senderisme i l'embassament de la Llosa del Cavall a la Vall de Lord. Tot plegat, explica Escarré, permet oferir un 'producte competent i diversificat' que es pot complementar amb la gastronomia de la zona.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.