Seguretat viària
La conductora del cotxe accidentat a l'N-340, a Tarragona, no tenia carnet
El vehicle, en què viatjaven les quatre víctimes mortals, tampoc disposava d'assegurança
Els Mossos d'Esquadra estan fent un informe sobre el succés
Sorprenent revelació en relació amb l'accident que va tenir lloc diumenge al matí a l'N-340, a Tarragona, en què van morir quatre ocupants d'un vehicle. A banda de la polèmica generada entorn de la confusió que pot provocar la senyalització que hi ha al tram de via on es va originar el fatídic sinistre, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, va confirmar ahir que la veïna de Torredembarra que conduïa l'automòbil en què viatjaven les víctimes no tenia carnet de conduir i que, a més, el cotxe sinistrat tampoc disposava de l'assegurança obligatòria. Les primeres investigacions indiquen que la dona, que circulava en sentit sud, va envair el carril contrari a l'altura del quilòmetre 1.172, al límit entre els termes municipals d'Altafulla i Tarragona. A conseqüència d'això, el turisme va xocar frontalment contra un camió, el conductor del qual va resultar il·lès. El fort impacte de la col·lisió, en canvi, va provocar la mort a l'acte dels quatre passatgers del cotxe. Les víctimes eren dues mares i els seus dos fills. Les dones residien a Torredembarra, tenien 31 i 40 anys, i eren d'origen llatinoamericà, i els menors eren una nena d'un any i un nen de 8.
Tot i que els nous detalls sobre el succés que van sortir ahir a la llum traurien importància a la hipòtesi que el tram on va passar el sinistre és un punt negre de la xarxa viària, Aregio va insistir que volia “ser respectuós amb les víctimes” i que “cal esperar les conclusions dels Mossos d'Esquadra”. En els resultats preliminars de la investigació de la Policia de la Generalitat, de moment, també s'hi recull per ara que a l'automòbil tampoc hi havia la cadireta de retenció infantil per subjectar el nadó i que l'altre menor anava sense cinturó. I, finalment, Aregio va concloure que “falten algunes coses per aclarir, com ara si la dona s'havia tret el permís de conducció al seu país d'origen”, després de matisar que havia suspès diversos cops l'examen per obtenir el carnet a l'Estat espanyol.
Informe a Foment
Per tractar de la necessitat de solucionar els possibles equívocs a què pot portar la senyalització al punt on es va registrar el xoc mortal, ahir es va fer una reunió a l'ajuntament d'Altafulla a la qual van assistir, entre d'altres, l'alcalde de la població, Josep Maria Pérez; el seu homòleg a la Riera de Gaià, Jaume Casas; el regidor de Governació de Torredembarra, José Oviedo; el de Seguretat Ciutadana i Mobilitat de Tarragona, Carles Castillo; el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio; el cap del servei territorial de Trànsit de Tarragona, Eusebi del Olmo, i diversos representants dels Mossos.
Des de la Policia de la Generalitat es va informar que d'aquí a unes tres setmanes estarà enllestit un informe sobre el sinistre en què es pretén recollir dades sobre si realment existeix una falta de seguretat en aquest punt. Si el resultat és afirmatiu, es formularan suggeriments per reconvertir la situació i s'enviaran a Foment, que és el titular de la via, perquè en cas que es cregui convenient hi faci les millores necessàries.
LA FRASE
Una senyalització polèmica
Els Mossos analitzaran si un doble cartell elevat que hi ha a poca distància del lloc dels fets pot comportar un equívoc. Als panells s'informa sobre dues opcions: agafar el desviament cap a Altafulla o continuar en direcció a Tarragona per l'autovia A-7, que és la carretera en la qual es converteix l'N-340 uns metres més enllà. Aquesta segona indicació és la que genera controvèrsia, perquè està posada sobre el carril esquerre i, tot i que hi ha una línia contínua a terra que separa les dues direccions, pot fer pensar que la via, a partir d'aquest punt, és d'un únic sentit i cal posar-se al carril de l'esquerra per seguir en direcció sud.