Successos

trànsit

Un operari mor atropellat per un camió a l'AP-7 a Sils

L'home feia tasques de manteniment a l'autopista quan va ser envestit per un camió, el conductor del qual no va quedar detingut

Durant el 2011 han mort a les carreteres gironines 34 persones, dues més que l'any passat

Un ope­rari de man­te­ni­ment d'auto­pis­tes va morir ahir al mig­dia atro­pe­llat per un camió a l'AP-7, al terme muni­ci­pal de Sils. Els fets van pas­sar a dos quarts d'una, quan la víctima junt amb altres ope­ra­ris de l'empresa Con­ser­vación y Ser­vi­cios SA (Cosersa), de Sant Andreu de la Barca, esta­ven tre­ba­llant al punt qui­lomètric 81 de l'auto­pista. El grup s'havia des­plaçat fins allà per segar l'herba que creix al voral de la via. L'ope­rari estava al cos­tat de la cami­o­neta que havien apar­cat a tocar de la tanca de pro­tecció i la línia contínua que limita el voral. Va ser lla­vors quan un camió va pas­sar arran del vehi­cle i es va endur l'ope­rari i el mirall retro­vi­sor de la cami­o­neta. Les feri­des que va rebre l'home eren tan greus que va morir al cap d'una estona. L'home tenia 54 anys i era veí de Lli­nars del Vallès.

Segons van asse­gu­rar fonts de l'empresa Cosersa, s'està inves­ti­gant la pos­si­bi­li­tat que el cami­o­ner cau­sant de l'acci­dent no hagués res­pec­tat la senya­lit­zació amb cons que havien col·locat els ope­ra­ris per aler­tar de la seva presència. En tot cas, els Mos­sos d'Esqua­dra s'han encar­re­gat de por­tar la inves­ti­gació per escla­rir l'acci­dent. De moment, el cami­o­ner no va aca­bar detin­gut i va poder con­ti­nuar la seva marxa.

Des de l'1 de gener fins al 22 de juny d'aquest any ja han mort 34 per­so­nes vícti­mes d'acci­dent a les comar­ques giro­ni­nes, 27 de les quals s'han acci­den­tat en car­re­te­res de la xarxa interur­bana i 7 en car­re­te­res urba­nes. Set d'aques­tes vícti­mes eren via­nants, set ana­ven en moto i una amb bici­cleta, men­tre que les dinou res­tants ana­ven en turis­mes o en camió. En el mateix període de l'any pas­sat van morir a les car­re­te­res giro­ni­nes 32 per­so­nes, dues menys que durant aquest 2011.

Els últims acci­dents mor­tals van tenir lloc els dies 18, 19 i 26 de juny pas­sats. El dia 18 va morir el con­duc­tor d'un turisme que va ser encalçat per un camió a l'AP-7, al terme muni­ci­pal de Maçanet de la Selva. Aquest mateix dia, van morir també dues per­so­nes en un acci­dent a les Pla­nes d'Hos­to­les: un moto­rista veí de Sant Feliu de Palle­rols, de 50 anys, i el via­nant que va atro­pe­llar, veí de les Pla­nes, i de 82 anys. Així mateix, el dia 19 va morir el con­duc­tor d'un turisme, veí de Salt de 27 anys, en un acci­dent a Calonge en xocar amb un fanal i el rètol d'una gaso­li­nera. Diu­menge pas­sat, un veí de Tor­ro­e­lla, Jaume Blay, de 88 anys, va morir després de ser atro­pe­llat.

Cami­o­ner atra­pat al Far

Per altra banda, un cami­o­ner va resul­tar ferit ahir a la tarda al Far d'Empordà, a la GIV-6211, en bol­car el camió fri­gorífic que conduïa. L'home va que­dar atra­pat d'un braç, motiu pel qual els ser­veis d'emergència van tri­gar a poder-lo res­ca­tar.

Trànsit pretén reduir un 50% el nombre de morts

El nou pla de seguretat viària 2011-2013, impulsat pel Servei Català de Trànsit i aprovat recentment pel govern català, revisa i proposa les línies estratègiques que es desenvoluparan els propers tres anys. El seu objectiu més immediat, fins al 2013, és la reducció d'un 15% del nombre de morts i ferits greus, fins arribar a un 50% l'any 2020 respecte del 2010, com preveu la Unió Europea. Entre les actuacions més destacades hi ha també l'elaboració dels plans locals de seguretat viària als municipis de més de 20.000 habitants.

Així mateix, el nou pla marca altres fites, com ara fixar l'atenció en els ferits greus, la creació d'una oficina de la víctima, elaborar un pla de recerca i desenvolupament, crear el pla estratègic 2010-2020, planificar la gestió dels radars i impulsar estudis sobre atropellaments.

Plans locals

Els plans de seguretat viària fins a l'actualitat s'aplicaven a les capitals de comarca i als municipis de més de 30.000 habitants. El nou pla del Servei Català de Trànsit preveu aplicar-los ara en els municipis de més de 20.000 habitants, amb la finalitat d'incrementar la seguretat. La creació de l'oficina de la víctima pretén reforçar el reconeixement social de les víctimes, atendre i donar respostes a aquest col·lectiu i ajudar a difondre la seva tasca. L'objectiu del pla de recerca i desenvolupament és definir unes línies i fórmules de transferència de ciència i tecnologia entre el Servei Català de Trànsit i universitats i instituts d'investigació.

Més radars mòbils

El text de Trànsit inclou una nova planificació sobre la gestió dels radars, estudiant la rotació dels diferents cinemòmetres a les cabines existents, i incrementant el nombre de cinemòmetres mòbils.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.