tribunals
Vodafone el vol portar a judici si no paga 52 euros
L'empresa de telefonia reclama un deute eixugat fa dos anys a un veí de 85 anys de Sant Miquel de Fluvià, que el 2009 va guanyar un litigi a la companyia pel cas dels missatges Premium
Arcadi Mas Castelar, un veí de Sant Miquel de Fluvià de 85 anys, torna a reviure l'infern que li va fer passar la companyia de telefonia Vodafone fa tot just dos anys i mig. Durant el primer trimestre del 2009, l'home va estar rebent missatges a totes hores que no acabava d'entendre d'on baixaven. Posteriorment, en comprovar la factura es va adonar que la companyia de telefonia li estava cobrant per aquests tipus de missatges que constaven com a missatges Premium. Durant els mesos de gener, febrer i març del 2009 en va rebre una cinquantena, a un preu d'1,5 euros el missatge. “Aquests missatges m'arribaven a altes hores de la nit, i de tants que en rebia ja no hi feia ni cas”, explica Mas a aquest diari.
Denúncia per estafa
De seguida, l'home es va començar a moure i va presentar una queixa a Vodafone –de qui es va donar de baixa immediatament–, una denúncia per estafa als Mossos d'Esquadra i una altra a l'Agència Catalana del Consum. Tot plegat va acabar amb un laude arbitrari, que va donar la raó a l'ancià, i va obligar la companyia a retornar-li 76,56 euros, i va obligar el veí de Sant Miquel de Fluvià a pagar 51,65 euros en concepte de les trucades realitzades al marge dels missatges Premium. El 16 de desembre del 2009, la companyia telefònica va comunicar al client que satisfaria aquesta quantitat i l'ancià, l'endemà, 17 de desembre, va ingressar els 51,65 euros a Caixa de Girona. Dos anys més tard, la companyia li torna a reclamar 51,65 euros. En la carta dels serveis jurídics de Vodafone, l'advocat Juan Monge l'adverteix que disposa d'un termini màxim de 5 dies per “normalitzar la situació” o l'amenaça d'iniciar “qualsevol tipus de reclamació judicial”. Alhora, l'adverteix que “sàpiga valorar el seu oferiment” de solució amistosa i pagar el deute en cinc dies, i “evitar ocasionar-se perjudicis, despeses i molèsties innecessàries”.
Aquest diari es va intentar posar en contacte amb el lletrat, però “no acostuma a posar-se al telèfon”, segons va explicar una noia que no es va identificar del bufet Intrum Justitia Ibérica, que tenen Vodafone com a clients. Aquesta mateixa noia va explicar que si l'home havia rebut la carta, és que a Vodafone no li consta que el client hagi fet l'ingrés.