Successos

Seguretat

Policies tuitaires

Una quarantena d'agents de policies locals i cossos de vigilants participen en una sessió sobre l'ús del Twitter corporatiu

No és un altaveu de l'Ajuntament, sinó una eina per alertar de situacions de risc i per aconsellar

“Vigileu amb les fortes tempestes.” Aquesta és la piulada que va fer la Guàrdia de Maçanet de la Selva cap a les tres de la tarda d'ahir, poca estona abans que caigués un bon ruixat. El Twitter és una nova eina a disposició de la Guàrdia de Maçanet, i també de totes les altres policies locals, per fer arribar avisos i alertes a la població. Les campanes, les sirenes i els bans han estat, al llarg de la història, mecanismes per avisar la població d'algun risc. Ara, però, els cossos locals tenen en Twitter una eina ràpida i directa. Un mecanisme, però, encara massa nou i amb moltes incerteses. Per això, ahir uns quaranta agents de policies locals i cossos de vigilants es van reunir a Maçanet per participar en les primeres jornades tècniques policials al voltant del món de Twitter, que es van titular Policies tuitaires i que es van poder seguir a la xarxa amb l'etiqueta #policiestwittaires. Es van fer xerrades i taules rodones sobre la correcta aplicació de Twitter i el món 2.0 en l'àmbit de la policia local.

Un agent d'un cos local d'una població del Maresme va explicar que dies enrere s'havia produït un atropellament mortal a la seva població: “Vaig dubtar: faig una piulada o espero a fer una repiulada de la primera notícia que es publiqui?”, va indicar. La pregunta d'aquest agent va convidar els assistents a fer una reflexió profunda: “Vaig optar per esperar-me i fer una repiulada del missatge de Catalunya Informació, i no jugar a fer de periodista.” I, si hagués optat per informar-ne ell directament, hauria jugat a fer de periodista? No és l'únic interrogant o problemàtica que va aparèixer en les jornades d'ahir. Un agent d'una altra població maresmenca, el cos policial del qual encara no té Twitter, va alertar d'una situació que han detectat: “L'alcalde té Twitter i em genera molta feina.” Els veïns se li queixen via Twitter i ho deriva al cos policial local. “Ara hi ha moltes més possibilitats de fer arribar les queixes”, hi va afegir.

Més enllà dels dubtes i els problemes que els puguin sorgir, són molt conscients dels avantatges que tenen amb l'ús de Twitter. “Hem pogut veure que és una eina necessària per arribar a la nostra comunitat; tots, amb les nostres diferències, però és necessari”, va assegurar Daniel Limones, cap de la Guàrdia de Maçanet, el cos amfitrió d'unes jornades que van aplegar policies locals de Barcelona, Girona, Mataró, Caldes de Montbui, Llagostera, Sils, Vilobí d'Onyar, Arbúcies, Peralada, Castelló d'Empúries i Sant Cebrià de Vallalta, entre altres poblacions, així com representants d'Interior i dels Mossos d'Esquadra.

Precisament, per fer-ne un ús correcte, en les jornades d'ahir es va aprovar un decàleg de bones pràctiques. Daniel Limones va sentenciar: “El Twitter no és un altaveu de l'Ajuntament, sinó una eina per alertar d'accidents i situacions de risc.” Com per exemple l'avís de pluges d'ahir mateix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.