Successos

vacarisses

Proposen fer de vianants els carrers Pau i Torrota

L'estudi de mobilitat de la Diputació preveu refer la plaça de l'Ajuntament i habilitar un solar per a aparcament

L'estudi de mobi­li­tat que ha entre­gat la Dipu­tació de Bar­ce­lona al govern de Vaca­ris­ses pro­posa la mini­mit­zació del risc d'acci­dents i entre les mesu­res con­cre­tes pre­veu pri­o­rit­zar el pas de via­nants pel car­rer Major i fer que els car­rers Pau i Tor­rota siguin exclu­si­va­ment per a via­nants. Altres mesu­res que inclou l'estudi són la reur­ba­nit­zació de la plaça de l'Ajun­ta­ment, la cre­ació de pas­sos ele­vats tant al cos­tat de l'escola Pau Casals com a la car­re­tera BV-1212, just al cos­tat de la plaça con­sis­to­rial, i que ser­veixi per con­nec­tar amb segu­re­tat els cen­tres edu­ca­tius i el CAP. En qüesti­ons de mobi­li­tat el docu­ment també pro­posa millo­rar l'acces­si­bi­li­tat a les esta­ci­ons de tren de Can Serra i Tor­re­blanca. L'estudi ha cos­tat 25.740 euros, el 80% dels quals els ha pagat la Dipu­tació i el 20% l'Ajun­ta­ment, i exposa cinc aspec­tes que s'han de millo­rar: la pri­o­ri­tat per als via­nants, la cre­ació d'iti­ne­ra­ris a peu, l'oferta de trans­port públic, la gestió d'apar­ca­ment de vehi­cles i la segu­re­tat viària. Altres pro­pos­tes més que recull el docu­ment són l'ade­quació i senya­lit­zació del camí d'en Palà per a l'ús com­par­tit de ciclis­tes i via­nants, amb un iti­ne­rari que con­necti les urba­nit­za­ci­ons del Ven­ta­iol, el Palà, Can Serra, la Colònia Gall i la Coma amb el nucli de Vaca­ris­ses. També pro­posa un nou pla de sen­tits de cir­cu­lació i la millora de l'autobús urbà. En relació amb l'apar­ca­ment, l'estudi pro­posa la regu­lació de l'esta­ci­o­na­ment de l'espai situat davant de l'escola Pau Casals, la millora de la urba­nit­zació de l'apar­ca­ment de la rec­to­ria i bus­car uns ter­renys per con­di­ci­o­nar-los com a apar­ca­ment a l'entorn del cen­tre.

La Dipu­tació també ha entre­gat a l'Ajun­ta­ment el pla local d'habi­tatge, en què es defi­nei­xen les actu­a­ci­ons entre el 2011 i el 2016, entre les quals des­taca la cre­ació d'un regis­tre de solars sense edi­fi­car i la imple­men­tació de pro­mo­ci­ons d'habi­tatge pro­te­git mit­jançant un pro­grama d'infor­mació i medi­ació muni­ci­pal.

LA XIFRA

25.740
euros
ha costat l'estudi de mobilitat de la Diputació, el 20% dels quals els ha pagat l'Ajuntament.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.