Successos

trànsit

Viatge cap a l'Estret amb equipatge massa gruixut

L'excés de carrega i embalums malgirbats sobre el cotxe són les infraccions més detectades a l'operació Pas de l'Estret

Ahir, primer dia, a la Jonquera van multar 29 cotxes dels 76 controlats

L'excés de càrrega, por­tar els emba­lat­ges mal sub­jec­tats al cotxe, no por­tar cor­dat el cin­turó de segu­re­tat o no com­plir amb les nor­mes rela­ci­o­na­des amb la sub­jecció dels menors. Aques­tes són les prin­ci­pals infrac­ci­ons que els Mos­sos detec­ten en els con­duc­tors que viat­gen des d'algun país euro­peu al nord de l'Àfrica. Ahir va començar el dis­po­si­tiu Pas de l'Estret, cen­trat a era­di­car les males pràcti­ques i evi­tar que els cot­xes o les fur­go­ne­tes amb excés d'equi­patge puguin supo­sar un perill per a la cir­cu­lació. Al llarg del dia, a la Jon­quera van atu­rar 76 vehi­cles, dels quals 29 van aca­bar mul­tats. El dis­po­si­tiu s'allar­garà fins al 15 de setem­bre, coin­ci­dint amb el període de vacan­ces durant el qual la majo­ria de magri­bins apro­fi­ten per visi­tar els països d'ori­gen.

És el quart any que els Mos­sos d'Esqua­dra, en col·labo­ració amb la Creu Roja i Aber­tis, orga­nit­zen aquest dis­po­si­tiu que se cen­tra a con­tro­lar que els vehi­cles que viat­gen des de països euro­peus –sobre­tot Itàlia, l'Estat francès o Ale­ma­nya– fins al nord de l'Àfrica com­plei­xen les nor­ma­ti­ves de cir­cu­lació. Són vehi­cles que sovint van car­re­gats fins dalt de tot i por­ten grans emba­lat­ges a la baca. El cap de l'àrea regi­o­nal de trànsit dels Mos­sos d'Esqua­dra a Girona, l'ins­pec­tor Pedro Cas­trejón, explica que l'excés de pes és una de les infrac­ci­ons que detec­ten habi­tu­al­ment i que suposa un perill, perquè el vehi­cle no res­pon igual en cas de fre­nada sob­tada i també perquè la càrrega, si no està ben fixada, pot posar en risc la vida dels viat­gers. Cas­trejón remarca que hi ha un “marge de tolerància” de 100 qui­los de càrrega per als turis­mes i de 200 per a les fur­go­ne­tes, però els que pas­sen d'aquest límit, han d'aban­do­nar part de la càrrega si volen con­ti­nuar. Que s'hagin de des­fer de l'excés de pes és un aspecte que no agrada a molts con­duc­tors, que s'enfa­den i cla­men que és “injust” que hagin de dei­xar part de la càrrega.

És el cas d'una família pro­vi­nent de Gre­no­ble que ahir al matí es va haver de des­fer de 400 qui­los de més si volien con­ti­nuar el camí fins a casa. “Ja hem pagat una multa a França, però aquí ens ho fan dei­xar tot”, cri­ti­cava. El con­duc­tor va expli­car que tor­nava de vacan­ces al seu país d'ori­gen i por­tava elec­tro­domèstics, roba i jogui­nes per al seus fami­li­ars. El que deci­dei­xen aban­do­nar queda dipo­si­tat en un magat­zem i els pro­pi­e­ta­ris tenen 30 dies per recu­pe­rar-ho. “Ho poden pas­sar a bus­car quan tor­nen de vacan­ces”, ha afir­mat Cas­trejón.

A banda de l'excés de pes, un altre aspecte bàsic d'aquests con­trols és reco­ma­nar als con­duc­tors que facin els des­can­sos acon­se­llats, perquè són viat­ges molt llargs i el can­sa­ment al volant pot ser fatídic.

Durant els mesos d'estiu és quan més magri­bins cre­uen Cata­lu­nya per l'AP-7 per anar fins a l'extrem sud de la Península i embar­car cap al nord de l'Àfrica. Per això, el dis­po­si­tiu s'allar­garà fins al15 de setem­bre. Cas­trejón deta­lla que no només mun­ten dis­po­si­tius específics, sinó que qual­se­vol patru­lla que vegi un vehi­cle que sem­bli sobre­car­re­gat el pot atu­rar.

En l'ope­ra­tiu també par­ti­ci­pen una cin­quan­tena volun­ta­ris de la Creu Roja que ofe­rei­xen ser­vei de medi­ació i tra­ducció (àrab, francès, català i cas­tellà). Ofe­ri­xen assistència sanitària per a aque­lles per­so­nes que la neces­si­ten i també s'encar­re­guen dels nens men­tre els seus pares estan pas­sant el con­trol.

Panells informatius en àrab a l'AP-7

També com a reforç a l'operatiu, Abertis Autopistas instal·la plafons informatius en àrab a les zones següents: dos cartells a Montmeló (Barcelona), a l'enllaç de l'AP-7 amb la C-33; dos més al Papiol (Barcelona), a l'enllaç de l'AP-2 i l'AP-7, i dos més a la bifurcació del Mediterrani (Tarragona), on conflueixen les autopistes AP-2 i AP-7. La instal·lació de cartells en àrab ja s'havia fet en anys anteriors.

A més, Miquel Camacho, director de Xarxa AP-7/AP-2 d'Abertis Autopistas, ha subratllat la conveniència de planificar els desplaçaments i d'informar-se de l'estat del trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.