Successos

Successos

Setze anys desaparegut

El pare de Llorenç Comas, el veí d'Olot que dilluns cercaven i que van trobar mort, també va desaparèixer l'any 2000

L'home, de 81 anys, va sortir de la residència on vivia per passejar i mai més se'n va saber res

Hi ha casu­a­li­tats malèvoles que sem­bla impos­si­ble que siguin cer­tes. Coin­cidències dig­nes d'un guió rocam­bo­lesc d'un escrip­tor de con­tes de ter­ror. Però com diu el tòpic, la rea­li­tat supera la ficció. Aquesta set­mana explicàvem en aquest diari com els Bom­bers van tro­bar dimarts a la tarda sense vida el veí d'Olot que va des­a­parèixer dilluns men­tre bus­cava her­bes a la zona del coll d'Uria, a la Vall d'en Bas. Llo­renç Comas Compte, de 65 anys, va ser loca­lit­zat a la zona del clot de l'Infern, als cin­gles del sec­tor de la Salut de Sant Feliu de Palle­rols. L'home hau­ria rellis­cat i, com a con­seqüència, hau­ria cai­gut acci­den­tal­ment per un bar­ranc de més de vint metres. Era molt afi­ci­o­nat a anar a bus­car her­bes reme­ie­res i les por­tava sovint a un her­bo­lari de la Canya. De fet, era un expert home de bosc, i també li encan­tava caçar bolets.

Aquesta tragèdia fami­liar se suma a una altra que va suc­ceir fa jus­ta­ment 16 anys. El 15 de maig del 2000 també va des­a­pa­re­gut el seu pare, Joan Comas Mas­mitjà. Aquell dia, després de dinar, l'home va sor­tir de la residència del Tura, on vivia, situ­ada al pas­seig Bisbe Gui­lla­met d'Olot, per fer la pas­se­jada habi­tual. Però cap a les cinc de la tarda, els res­pon­sa­bles del cen­tre el van tro­bar a fal­tar i, tres hores més tard, van denun­ciar-ne la des­a­pa­rició als Mos­sos d'Esqua­dra, que van ini­ciar imme­di­a­ta­ment la recerca. Comas patia pèrdues
de memòria perquè tenia Alz­hei­mer, raó per la qual els efec­tius de recerca van apun­tar a la deso­ri­en­tació com a causa més pro­ba­ble de la pèrdua. L'acci­dent que pre­sump­ta­ment

va pro­vo­car el mateix Comas al vial Nord d'Olot, a l'altura de les Tries, després de tra­ves­sar sense vigi­lar els vehi­cles que hi cir­cu­la­ven, va con­duir els efec­tius d'emergència a la gorga de can Picola. Allí hi van tre­ba­llar els bus­sos dels Bom­bers, que van tenir mol­tes difi­cul­tats per fer la recerca a la bassa, perquè l'aigua era molt tèrbola. L'ope­ració, que es va dur a terme amb l'ajut de boies i de cor­des, no va ser­vir, però, per tro­bar Joan Comas. La recerca també es va fer sense èxit per tota la ciu­tat d'Olot i per les roda­lies, on van par­ti­ci­par set gos­sos ensi­nis­trats, i també per la Vall de Bia­nya. La zona de la font del Canet, al barri de les Tries, va ser un altre dels punts on dos tes­ti­mo­nis va coin­ci­dir a dir que l'havien vist. L'home, que tenia 81 anys, cami­nava encor­bat i a poc a poc, i tot apun­tava que no podia haver anat gaire lluny. Però tot i els esforços i la soli­da­ri­tat dels veïns, setze anys després, Joan Comas consta com a des­a­pa­re­gut. Mai més se n'ha sabut res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia