Administracions

castell i platja d’aro i s’agaró

Aposta per potenciar els serveis viaris al gran eix central

L’Ajuntament de Castell i Platja d’Aro i s’Agaró descarta convertir el corredor comercial central, l’avinguda s’Agaró –entre l’avinguda de Castell d’Aro i el carrer Juli Garreta–, en zona de vianants o plataforma única. Les accions que s’ha fet han estat encaminades en un sentit totalment contrari: millorar la fluïdesa de la circulació de vehicles, amb la retirada de les places d’aparcament i, a la vegada, dur a terme la reconversió d’aquestes places en zona de càrrega i descàrrega. El concepte de plataforma única s’ha descartat, de moment, perquè no es pot tornar a posar sobre la taula fins que no s’hagi millorat la circulació pel municipi. Ara mateix, l’avinguda de s’Agaró és la gran artèria i la resta de carrers, més secundaris i petits, no podrien absorbir el trànsit que hi deixa de passar. El concepte de plataforma única es va experimentar durant el confinament.

Millorar els serveis viaris

L’alcalde, Maurici Jiménez, explica que el que s’ha fet ha estat optar per treure la zona blava d’aparcament i potenciar les zones de càrrega i descàrrega, però en cap cas prohibir el trànsit rodat de vehicles. “Convertir els aparcaments en zona de càrrega i descàrrega ha facilitat molt la gestió del teixit comercial i gastronòmic d’aquesta zona”, destaca Jiménez, i hi afegeix: “Hi ha un altre punt important, que molta gent no ha tingut en compte, que és que al llarg del dia les cues que es formaven quan els cotxes s’esperaven per estacionar, ara no es produeixen. La fluïdesa de l’avinguda de s’Agaró ha millorat molt, i això és molt rellevant.” També s’han posat zones amb arbrat amb jardineres i s’han ampliat els aparcaments de bicicletes, per a una mobilitat més sostenible.

Darrere el centre

Un altre punt que s’ha millorat ha estat el carrer Fleming, que ressegueix l’aparcament de la plaça d’Europa, i que va paral·lel a l’avinguda de s’Agaró. En aquest espai també s’ha seguit el mateix criteri i s’han tret les places d’aparcament. A diferència de l’avinguda principal, s’ha reordenat urbanísticament, amb l’ampliació de la vorera. L’objectiu ha estat ordenar la part del darrere de les galeries comercials, que hi ha en aquest sector i que constitueixen un dels atractius de la població, ja que van sorgir amb els primers moments del turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Figueres lliura els premis de les Creus de maig 2024

FIGUERES
judicial

Una tercera sentència tomba la ‘superilla’ de Consell de Cent executada per Colau

Barcelona

La Universitat de Vic – UCC investeix l’artista i poeta Perejaume doctor honoris

VIC
societat

Els firaires es queixen que la Copa Amèrica els impedeix ser a la festa major de la Barceloneta

BARCELONA
societat

Recuperen dos gossos amb signes de desnutrició i ferides

platja d’aro
Societat

Mor als 56 anys l’activista veïnal barceloní, Pere Nieto

societat

Restauren 4 barraques de vinya i més de 100 metres de murs de pedra seca al Bages en un programa de reinserció laboral

MANRESA
Països nòrdics

Dinamarca ampliarà el dret a l’avortament fins a les 18 setmanes de gestació

barcelona
societat

El SAT Teatre Centre obre una campanya per captar socis

sant joan de les abadesses