Administracions

roses

Roses inicia el complex procés per acabar el passeig marítim

L’alcalde de Roses, Josep Maria Martínez (PSC), explica que es vol tornar a iniciar el procés per dur a terme la finalització del darrer tram que queda pendent per acabar el passeig marítim. Aquest va des de la rambla dels Ginjolers fins al port esportiu. Martínez afirma que el govern, un tripartit format, a més del PSC, per Junts i Gent del Poble, vol deixar, aquest mandat, “enllestida la tramitació” i poder “penjar el cartell que les obres ja tenen un termini”. Martínez i el seu equip tenen clar que és un projecte de gran envergadura, molt complex.

Reformulació

L’obra, però, s’està reformulant. El nou govern no és partidari de fer l’espigó submergit a la platja de la Perola. Amb tot, aquest ja té l’autorització del Ministeri de Transició Ecològica, si bé està aturat per qüestions burocràtiques. És en aquest escenari que l’alcalde vol reformular el projecte i, a la vegada, estalviar-se aquest espigó. L’obra ha de ser una estructura perpendicular a l’espigó a la rambla Ginjolers i evitar els desplaçaments de sorra per culpa dels temporals. Martínez destaca que la idea del govern és que no tot el passeig sigui de sorra. Aquest és un dels punts que es vol plantejar a l’Estat.

El govern anterior hi proposava propostes lúdiques, com ara un edifici de serveis i l’arranjament de tot l’espai. L’actual es decanta per replantejar el projecte per ubicar-hi uns espais lúdics, però combinats amb altres de científics que s’estan estudiant.

Tres administracions

Aquesta obra és un repte i no és gens fàcil. Per tirar endavant aquest projecte que fa dècades que es posa sobre la taula, cal arribara un acord entre diverses administracions: a banda de l’Ajuntament, l’Estat i la Generalitat.

Precisament, Ports de la Generalitat gestiona un aparcament en aquest espai. La pèrdua de places –l’aparcament el gestiona una empresa arran d’una concessió– pot comportar una compensació. També hi ha la possibilitat de fer un aparcament soterrani; un estudi de viabilitat que es va fer durant l’anterior mandat destacava que, perquè fos viable econòmicament, calia que aquesta infraestructura anés lligada a places d’aparcament de zona blava en superfície.

Joan Plana, portaveu d’ERC, a l’oposició, destaca que s’està davant d’una obra important, de consens, per la necessitat de posar fi a un repte que es té pendent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Adeu a les ‘discos’ de muntanya

Olot/ Ripoll

Angoixa, depressió... i exàmens

Barcelona
Xevi Masachs
Director de l’Esportiu de Catalunya i autor de “Endavant, Girona! Les claus de l’èxit”

“L’estabilitat i un projecte sòlid ajuden el Girona a tenir èxit”

Girona
administracions

El ple de les deixalles de Figueres, al juny

figueres
administracions

Llançà treballa el pla estratègic per a la marca de l’escamarlà

llançà
equipaments

Barcelona estrena la biblioteca Fort Pienc Ana María Moix

Barcelona
Olot

Radiografia del sindicalisme olotí d’abans del 1936

Olot
LA CRÒNICA

Arbres en setge a Platja d’Aro

Societat

Tarragona recupera la Fira d’Abril després de quatre anys

Tarragona