Transport
Barcelona estrena els dos primers busos articulats d’hidrogen de l’Estat
Els vehicles fan 18 metres de llargada i tenen capacitat per a més de 100 persones
“Fem un pas més en la innovació i la descarbonització. L’aposta pels vehicles de zero emissions és ferma”, ha assegurat la presidenta de TMB, Laia bonet, aquest dilluns durant la presentació dels dos primers busos articulats d’hidrogen de l’Estat que estrenarà Barcelona aquesta setmana. Els vehicles fan 18 metres de llargada, tenen capacitat per a més de 100 persones i circularan inicialment per la línia D20, entre Passeig Marítim i Ernest Lluch. A més, disposen d’una bateria que els permet funcionar tot un dia sense recarregar, consumeixen menys i són de més fàcil conducció. Els autobusos formen part dels 46 vehicles d’hidrogen adquirits per TMB, un 5% del total de la flota. En aquest sentit, Bonet ha recordat que, sumant els 196 busos elèctrics, el 25% de la flota de TMB ja és zero emissions. Els dos busos s’han adquirit a través d’un concurs públic per un preu d’1,8 milions, amb una subvenció del JIVE2, el projecte europeu per impulsar l’hidrogen com a energia neta que mogui el transport públic a Europa.
Segons Bonet, “si ara TMB té un 5% de la flota d’hidrogen esperem poder tenir-la del 10% en uns anys”. Els dos busos d’hidrogen articulats disposen d’una bateria molt més petita que els elèctrics (100 kW) i això repercuteix en unes tres o quatre tones menys de pes del vehicle. Un altre dels avantatges dels busos d’hidrogen és el menor temps de càrrega que els elèctrics (15 minuts versus sis hores). A més, disposen de tot un seguit de mesures de seguretat com sensors de marxa enrere i monitoritzar la temperatura i la pressió dels pneumàtics. Abans de fer la ruta de la línia D20, el bus articulat d’hidrogen s’ha estrenat aquesta setmana amb una petita volta per Montjuïc entre la plaça d’Espanya i la plaça de Sant Jordi.