Administracions

administracions

Veïns del Raval alerten del fracàs del Pla Endreça

En un comunicat l’associació afirma que la gestió dels residus i la neteja són un “desatre”

Reclamen accions reals, i no “de propaganda”, al consistori barceloní

Una setmana després que el consistori hagi presentat les accions del Pla Endreça per a aquest 2025, la Xarxa Veïnal del Raval, i veïnes de manera independent, han assegurat que el pla “és un fracàs”. En un comunicat han donat a conèixer el seu posicionament en la gestió dels residus i la neteja del barri, que qualifiquen de “desastre” i, afegeixen que les places i els carrers “estan més bruts que mai”.

Els veïns han explicat que els espais públics estan “saturats” de brutícia, mobles i cartrons abandonats, deixalles fora dels contenidors i “una sensació de deixadesa que ofega el barri”. Reconeixen que no hi ha un únic responsable i que veïns, turistes, activitats d’oci, comerços i dinàmiques del dia a dia hi contribueixen, però han reclamat a l’Ajuntament “accions reals, no propaganda”. Els veïns han reconegut que fa falta la responsabilitat de tothom per tenir uns espais nets, però han considerat que el consistori hauria d’impulsar una campanya efectiva adreçada a tothom sense “eslògans buits”, sinó que incideixi en l’educació i la sensibilització.

A més, han demanat reforçar programes d’ocupació existents que impliquin tasques de manteniment i neteja, que es potenciïn els agents cívics com a figures de suport i sensibilització per ajudar el veïnat i donar informació sobre la correcta gestió dels residus i activitats participatives per involucrar escoles, famílies i col·lectius en iniciatives per mantenir l’espai públic en millors condicions.

D’altra banda, han defensat que fa falta millorar i ampliar els punts de recollida de residus, garantir l’accessibilitat, proximitat i més espais per separar i reciclar correctament.

A més, han considerat que s’hauria de crear una taula específica per avaluar i fer seguiment dels canvis, garantint que les decisions s’ajustin a les necessitats reals del barri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia