administracions
L’Ajuntament de Lloret incorpora un ciber agent per assistir els tràmits electrònics
L’Ajuntament de Lloret de Mar ha anunciat avui que ha incorporat un ciber agent, anomenat Liam, dissenyat per ajudar els ciutadans a resoldre dubtes i guiar-los en els tràmits electrònics del consistori. Es tracta d’un agent virtual desenvolupat per l’empresa Adtende SL a partir de la informació registrada durant sis anys pel servei d’assistència de tramitació ciutadana, destaca el consistori, que remarca que la nova eina permetrà l’atenció 24 hores al dia els 7 dies de lasetmana i serà un complement al servei OAC360º que ja estava en funcionament. “A diferència d’un xatbot convencional, Liam no és assistit per intel·ligència artificial, sinó que actua com un ciber agent especialista en administració electrònica, duent a terme funcions similars a les d’un agent d’OAC360º”, subratlla el govern lloretenc, que assenyala que “aquest innovador sistema és capaç de proporcionar respostes precises i adaptades a les necessitats específiques de cada ciutadà” i que “no registra cap informació personal de qui utilitza el servei”.
L’Ajuntament de Lloret remarca que es converteix així en una de les primeres administracions municipals de Catalunya a incorporar aquest servei d’intel·ligència artificial. “Amb la introducció de Liam, Lloret de Mar fa un pas més cap a una administració més accessible, eficient i adaptada a les necessitats de la ciutadania, creant un entorn més modern i directe per a la realització de tràmits electrònics”, ha afirmat el regidor de l’Oficina de l’OIAC, Frederich Guich.
Primers 30 dies
En els seus primers 30 dies de funcionament, l’agent virtual Liam ha realitzat 468 assistències, cosa que ha fet que el volum total d’atencions de l’OAC 360º fos de 1.021, cosa que suposa un creixement d’activitat de més del 84%, segons el consistori.