Administracions

Creix en un 50% l’acompanyament digital municipal a la ciutadania

Les consultes superen les 14.000 en un any i les més sol·licitades se refereixen a tràmits administratius

Els cinc espais d’atenció digital ciutadana que l’Ajuntament de l’Hospitalet té a disposició de la població van atendre durant el 2024 més de 14.000 consultes, el que suposa un increment del 50% respecte del 2023. Aquell any es van prestar 9.385 atencions. Durant el 2024 es va acompanyar, per primera vegada, 7.388 persones a l’hora de fer consultes digitals.

Les consultes més freqüents van tenir a veure amb tràmits administratius, la tramesa de certificats i la iniciació a les eines de Google. Els serveis d’atenció digital van ajudar 1.144 persones amb els tràmits necessaris per fer la preinscripció escolar. La segona petició més freqüent va ser la relativa a la configuració de dispositius mòbils i eines de Google, amb 1.042 atencions. Altres tràmits administratius amb l’Ajuntament van representar 1.035 consultes, mentre que la tramesa de certificats va requerir de 976 atencions.

Als punts d’acompanyament digital també s’imparteixen píndoles formatives d’alfabetització digital bàsica, que han arribat fins ara a més de 1.800 persones, amb l’objectiu de garantir l’exercici de la seva ciutadania digital amb qüestions molt pràctiques com la comunicació de manera autònoma amb el mòbil.

El programa neix en el marc del Pla integral les Planes - Blocs Florida i respon a l’estratègia L’Hospitalet 6.0 de digitalització i connectivitat de la ciutat, dins del programa Digitalitza’t, que ofereix l’Ajuntament i gestiona la Fundació Sargim juntament amb Fundació Mobile World Capital. El servei és gratuït i es pot trobar als mercats municipals del Centre, Santa Eulàlia i Bellvitge, així com al punt TIC Ana Díaz Rico dels Blocs Florida i al TIC-Truck de Collblanc. Més de la meitat de les consultes s’han fet al centre Ana Díaz Rico. Dels punts instal·lats als mercats, el de Bellvitge és el que ha concentrat més atencions.

La xarxa té un doble objectiu: reduir la bretxa digital i fomentar l’ocupabilitat de joves en situació de vulnerabilitat. Aquests reben una formació com a agents digitals comunitaris i són contractats per gestionar i dinamitzar els espais i prestar l’atenció a la ciutadania.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia