Medi ambient

MEDI AMBIENT

Pluja de milions contra la sequera

El govern des­ti­narà 25 mili­ons d’euros més per ampliar l’estació de trac­ta­ment de l’aqüífer del Besòs i poder, d’aquesta manera, qua­dru­pli­car l’aigua pota­ble que pro­du­eix actu­al­ment. Ho va anun­ciar el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Pere Ara­gonès, durant una visita a les obres. “Aquest tipus d’actu­a­ci­ons són el camí i la solució a la falta d’aigua”, va asse­gu­rar Ara­gonès. “No podem con­tro­lar la sequera però sí pre­pa­rar-nos per fer front a una situ­ació que s’anirà repe­tint”, hi va afe­gir.

Actu­al­ment, la planta del Besòs pota­bi­litza 200 litres per segon. El sis­tema capta aigua de l’aqüífer, la sot­met a un trac­ta­ment d’osmosi inversa i en surt aigua apta per al con­sum. Amb la reforma es cal­cula que a finals de juny la xifra s’haurà doblat. Amb l’ampli­ació que acaba d’anun­ciar el govern, l’estació de trac­ta­ment pro­duirà fins a 860 litres per segon d’aigua pota­ble per a la ciu­tat de Bar­ce­lona i roda­lies a finals del 2023.

Ara­gonès, molt cri­ti­cat per l’opo­sició per l’actu­ació del govern en la crisi de la sequera, manté que l’estació és estratègica perquè “mit­jançant tècni­ques inno­va­do­res per­met recu­pe­rar aigua sub­terrània”. En la visita el van acom­pa­nyar la con­se­llera d’Acció Climàtica, Ali­men­tació i Agenda Rural, Teresa Jordà, i diver­sos res­pon­sa­bles del sec­tor de l’aigua, com ara el direc­tor de l’Agència Cata­lana de l’Aigua (ACA), Samuel Reyes.

Després de la visita, el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat va recla­mar al govern espa­nyol que totes les actu­a­ci­ons fetes per garan­tir l’auto­su­ficiència hídrica no com­pu­tin dins el dèficit pres­su­pos­tari perquè així no siguin “un fre” a l’hora de fer “una bona política” pel que fa a abas­ti­ment i sane­ja­ment d’aigua. Ara­gonès va insis­tir que ja està pre­vista la pos­si­bi­li­tat que en situ­ació de catàstrofe natu­ral aques­tes inver­si­ons puguin que­dar fora del dèficit.

El PSC, a través de la dipu­tada Sílvia Pane­que, va tor­nar a cri­ti­car la política del govern després de l’anunci. “Menys auto­com­plaença i més col·labo­ració amb els ajun­ta­ments i els ope­ra­dors”, defensa Pane­que.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.