Medi ambient

medi ambient

El Parlament Europeu avala la reducció de les emissions de busos i camions del 45% el 2030 i del 90% a partir del 2040

Els eurodiputats proposen que els autobusos de biometà puguin registrar-se “sota condicions estrictes” fins al 2035

El Parlament Europeu ha aprovat noves normes per reduir les emissions de CO2 de camions, autobusos, remolcs i altres vehicles pesants entre 2030 i 2040 per contribuir a assolir l’objectiu de neutralitat climàtica de la UE el 2050 i reduir la demanda de combustibles fòssils importats.

En concret, l’objectiu marcat és d’un descens del 45% dels gasos emesos entre el 2030 i el 2034, del 65% entre el 2035 i el 2039 i del 90% a partir del 2040.

El ple ha estat d’acord amb la proposta de la Comissió Europea de permetre exclusivament el registre d’autobusos urbans nous de zero emissions a partir del 2030, però ha proposat una exempció temporal fins al 2035 “per als autobusos urbans alimentats per biometà, sota condicions estrictes”.

“Ens basem en la proposta de la Comissió i adaptem diversos objectius i llindars a les circumstàncies reals, ja que la transició avança més ràpidament del que s’esperava”, ha declarat el ponent del grup Verds-ALE, Bas Eickhout.

La proposta ha tirat endavant amb 445 vots a favor, 152 en contra i 30 abstencions. Ara, els eurodiputats estan preparats per iniciar les negociacions per als nous objectius de reducció d’emissions dels vehicles pesants amb els governs de la Unió Europea (UE), que ja han fixat la seva posició.

Els vehicles pesants, com els camions, els autobusos urbans i els autobusos de llarga distància, són responsables de més del 25% de les emissions de gasos d’efecte hivernacle del transport per carretera i representen més del 6% del total de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle de la UE.

Fa nou mesos, la Comissió va presentar una proposta legislativa per establir restriccions sobre CO2 per als vehicles pesants a partir del 2030. S’inclouen en les restriccions no només els autobusos de passatgers sinó també els camions mitjans i pesats i els vehicles professionals com ara camions d’escombraries i formigoneres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Temporada de bolets de primavera fluixa al Pirineu per les baixes temperatures

Lleida
Xavier Barranco
Cap de l’oposició de Portbou (Ara Portbou-Junts)

“Portbou continua sent un diamant en brut per treballar”

Portbou
Antoni Llabrés
President de l’Obra Cultural Balear (OCB)

“La principal amenaça per al català a les Balears ve dels poders públics”

Barcelona

El PSSJD investiga l'ús de substàncies piscodèliques contra la depressió resistent

Sant Boi de Llobregat
SANT PERE PESCADOR

Insten l’Estat a expropiar el sòl privat a la gola del riu Fluvià

SANT PERE PESCADOR
TORROELLA DE MONTGRÍ

Conflicte perquè la guingueta de Mas Pinell serà del Delfín Verde

TORROELLA DE MONTGRÍ
Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna
URBANISME

Tretze pagesos cedeixen l’espai per al vial de Santa Susanna

SANTA SUSANNA

Un cotxe amb càmera de lectura de matrícules controlarà la zona blava

Lleida
MEDI AMBIENT

Caminada a Calella per donar valor a un paratge natural amenaçat per un nou enllaç a l’autopista

CALELLA