Medi ambient

medi ambient

Primer vol transatlàntic operat amb combustible alternatiu volarà de Londres a Nova York

El primer vol transatlàntic operat per l’aerolínia Virgin Atlantic que utilitza combustibles alternatius s’ha enlairat aquest dimarts de l’aeroport de Heathrow, a Londres, amb destinació al JFK, a Nova York.

El vol, ajudat amb finançament del govern britànic, es percep com una manera de volar més verda gràcies a l’anomenat combustible sostenible d’aviació (Saf), fabricat a partir de residus i deixalles de l’economia circular (com a greix animal o oli de cuina usat).

Aquest servei de Virgin Atlantic, programat per a les 11.30 GMT a bord d’un aparell Boeing 787, requerirà 50 tones de Saf en el qual s’han emprat dos tipus de combustible sostenible, un 88% derivat de deixalles de greixos i la resta procedent de deixalles de la producció del blat de moro als Estats Units.

Després d’un exhaustiu procés d’anàlisi i proves, l’Autoritat d’Aviació Civil del Regne Unit (organisme regulador) va donar el vistiplau al vol, en el qual han estat involucrades diverses companyies, com el fabricant de motors Rolls-Royce i el gegant energètic BP.

El ministre britànic de Transport, Mark Harper, va dir ahir dilluns a la BBC que l’ús de Saf “implica que es produeix al voltant d’un 70% menys d’emissions de carboni que amb els combustibles tradicionals”, amb el que això suposa “un gran pas cap endavant”.

El titular ha admès a més que el combustible sostenible “no és l’única solució” a la crisi climàtica, però sí “una mesura realment important juntament amb altres tecnologies per a assegurar que es pot volar i protegir el medi ambient”.

Si bé la indústria de l’aviació és particularment complexa a l’hora de descarbonitzar-se, el Saf es percep com l’eina més efectiva en el sector per a poder rebaixar les emissions.

De moment no existeixen en aquest país plantes comercials dedicades al Saf encara que l’Executiu britànic s’ha compromès a començar la construcció de cinc per a 2025.

El govern d’aquest país també planeja requerir per a 2030 que el 10% del combustible de l’aviació sigui Saf.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tecnologia

Un altaveu dissenyat per resistir les aventures de tot l’estiu

Barcelona

Signat el conveni amb Enric Ruiz per construir el Centre Cultural d’Arquitectura

figueres
Societat

Lleida aprova la renovació urgent del contracte de jardineria

Lleida
Ciències

Mor el psiquiatre i jesuïta Jordi Font i Rodon, reconegut amb la Creu de Sant Jordi (2003)

Salellas defensa la proposta urbanística pel nou Campus de Salut

GIRONA
medi ambient

Més de 600.000 afectats a la Xina pel tifó Gaemi, que va deixar 5 morts a Taiwan

barcelona
Energia

Declaració d’Impacte Ambiental a tres parcs eòlics a l’Ebre

Batea
judicial

Amnistiat Adrián Sas, l’activista condemnat per agredir dos mossos en l’aniversari de l’1-O

barcelona
societat

Un centenar de persones assisteixen a l'acte de record de la Carla

girona