Medi ambient

MEDI AMBIENT

Tret de sortida per un turisme sostenible de sol i platja al delta del Llobregat

Punt de par­tida de les actu­a­ci­ons per a fomen­tar un turisme sos­te­ni­ble de sol i platja al delta de Llo­bre­gat. La Dipu­tació de Bar­ce­lona ha pre­sen­tat avui el calen­dari d’actu­a­ci­ons pre­vis­tes que s’allar­ga­ran fins al març de 2026 i es doten d’un pres­su­post de 2 mili­ons d’euros pro­ce­dents dels fons Next Gene­ra­tion. Entre d’altres acci­ons, es pre­veu la res­tau­ració dels pai­sat­ges dunars, l’ade­quació d’iti­ne­ra­ris turístics no moto­rit­zats que unei­xin la zona de platja amb els nuclis urbans o l’impuls del turisme blau. Les pri­me­res acci­ons que s’estan posant en marxa i que s’enlles­ti­ran a final d’any són la res­tau­ració de les dunes, la cons­trucció d’un mira­dor dels fla­mencs al Prat de Llo­bre­gat, o l’estudi de pla­ni­fi­cació de la mobi­li­tat sos­te­ni­ble, entre d’altres.

El Pla de Sos­te­ni­bi­li­tat Turística en Des­ti­nació (PSTD) Costa Bar­ce­lona Delta Llo­bre­gat posa el focus en les des­ti­na­ci­ons de costa i la neces­si­tat de con­nec­tar el lito­ral amb el gran patri­moni natu­ral i cul­tu­ral que tenim uns quilòmetres endins. Això afa­vo­reix la des­cen­tra­lit­zació, la des­con­cen­tració i la deses­ta­ci­o­na­lit­zació dels flu­xos turístics, a més de pre­pa­rar i adap­tar els eco­sis­te­mes als efec­tes del canvi climàtic.

Trans­for­mar l’oferta

L’objec­tiu del pro­jecte és trans­for­mar l’oferta turística del lito­ral pròxim al delta del Llo­bre­gat cap a un model de turisme sos­te­ni­ble a través de la millora del capi­tal natu­ral i la seva adap­tació al canvi climàtic. També es pre­veu la inno­vació en els sis­te­mes d’infor­mació i comu­ni­cació amb les per­so­nes visi­tants, i el desen­vo­lu­pa­ment de pro­duc­tes com­ple­men­ta­ris. De cara al desem­bre de 2025, es tre­ba­llarà en l’ade­quació d’iti­ne­ra­ris lito­ral – inte­rior que afa­vo­rei­xin la mobi­li­tat sos­te­ni­ble i con­tri­bu­ei­xin a la des­con­gestió, des­cen­tra­lit­zació i diver­si­fi­cació dels flu­xos turístics.

El 2024 s’enlles­tirà un estudi per a la pla­ni­fi­cació d’iti­ne­ra­ris no moto­rit­zats a la zona del delta Llo­bre­gat, i durant 2025 obres d’ade­quació d’iti­ne­ra­ris ja exis­tents per part dels ajun­ta­ments impli­cats. En el cas de Sant Boi, per exem­ple, es faran actu­a­ci­ons de millora del camí per garan­tir la seva acces­si­bi­li­tat els 365 dies de l’any i evi­tar així que quedi intran­si­ta­ble a causa dels fangs i llims acu­mu­lats en períodes de cres­cuda del riu per for­tes plu­ges.

Pel que fa a l’impuls del turisme blau, aquest any s’enlles­tirà un estudi per al seu impuls, iden­ti­fi­cant actius que ja exis­tei­xen, difi­cul­tats i neces­si­tats, anàlisi de la nor­ma­tiva i pla d’acci­ons. En una segona fase, durant 2025 i pri­mer tri­mes­tre de 2026, es por­ta­ran a terme les acci­ons, amb la volun­tat d’impli­car també als resi­dents, i no només als visi­tants.

Al març de 2026 es farà a Cas­tell­de­fels una prova pilot per ubi­car pan­ta­lles infor­ma­ti­ves en punts d’alta afluència turística i millo­rar la gestió dels flu­xos turístics apor­tant infor­mació sobre capa­ci­tat i ocu­pació dels apar­ca­ments o l’estat de la mar, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.