Medi ambient

Els ecologistes alerten que el futur accés de la C-32 a Canet “trinxa el territori”

Denuncien que l’obra, amb dues grans rotondes, causarà un impacte “aberrant” en una zona protegida

Presenten al·legacions i reclamen que s’aturi el projecte dels nous enllaços de l’autopista

El projecte per construir nous enllaços a la C-32 en el marc de la pacificació de la carretera N-II, un cop alliberats els peatges, està en qüestió a l’Alt Maresme. Per un costat els enllaços que es projectaven en un primer moment a Calella i Pineda s’han deixat per més endavant i el que es planteja construir ara a l’alçada de Canet de Mar, Sant Pol de Mar i Sant Cebrià està aixecant polseguera. L’Ajuntament de Sant Pol de Mar ha estat el primer a presentar-hi al·legacions a una obra que projecte dues grans rotondes en el seu terme municipals en terrenys no urbanitzable i d’especial protecció.

Els ecologistes, sota el paraigua de la coordinadora Preservem el Maresme, alerten que les dues propostes que es fan a pocs metres de l’accés existent no fa més que “trinxar el territori”. Consideren del tot prescindibles aquestes actuacions, _amb un cost de 20’6 a 30 milions d’euros_ i demanen que es retiri el projecte al que acaben de presentar al·legacions. “Es parlava de remodelar una accessos i fer-ne on no n’hi havia però en el fons el que volen és impulsar un creixement urbanístic a l’Alt Maresme”, explica Jordi Pagès, que és membre de la coordinadora.

Segons les dades que ha presentat l’entitat, amb la construcció del nou enllaç la zona nord del Maresme acabaria tenint tres sortides en un tram de 3,6 quilòmetres. “El de Canet és el projecte més aberrant”, apunta Mercè Girona de la coordinadora d’Emergència Ambiental de Canet de Mar que han presentat les al·legacions al projecte per les afectacions que tindrà l’espai agrari i ambiental. “Es destrueix sòl agrícola i rials i camins de sorra que passaran a tenir amplades de 12 metres“, denuncia Girona d’uns terrenys que afecten als tres municipis en un punt d’especial interès com a corredor biològic com és el rial dels Oms i afectant la masia de can Beis dins el terme de Sant Pol de Mar.

La plataforma ecologista reclama un pla per una mobilitat sostenible que afavoreixi el transport públic acte per la mobilitat a la comarca. Per aquest divendres han convocat un acte informatiu obert als veïns per explicar les al·legacions que han fet al projecte.

A més de l’accés a Canet també s’han previst la construcció de nous accessos al Baix Maresme a Alella, Teià, Premià de Mar i Cabrils, i es completarà el de Llavaneres en sentit Girona. La inversió prevista en total per aquests enllaços és de prop de 120 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia