Comunicació per canals diferents

Quan l'helicòpter de salvament va intentar el rescat dels bombers atrapats i les turbulències provocades pel foc i el vent li ho van impedir, el pilot d'un dels hidroavions que participava en les tasques d'extinció va intentar sobrevolar la zona per fer-hi una descàrrega d'aigua, però tampoc no va poder maniobrar. Des que els bombers atrapats van prémer el botó vermell de la seva emissora que llança un missatge d'alerta, tothom va estar patint i tement el que hores després es va confirmar. «Vam sentir impotència. No podíem fer res per ells i només podíem confiar que s'haguessin pogut posar a recer, però en el lloc on van quedar atrapats era impossible. Va ser una ratera», relatava ahir un dels bombers que va participar en l'operatiu.

En el conjunt de la investigació que està elaborant la direcció general d'Emergències i Extinció d'Incendis s'han incorporat almenys cinc minuts de converses per la ràdio dels bombers abans de morir. El contingut de les converses no s'ha fet públic per mor del secret de sumari decretat per la jutgessa que investiga l'accident. Tant els membres del GRAF com cada bomber duen una emissora que els identifica personalment i que permet localitzar la seva posició a través d'un dispositiu GPS. Ara bé, uns i altres operen per canals diferents, de manera que les ordres o comentaris d'un membre del GRAF no els pot sentir un bomber si prèviament no ha canviat el canal de l'emissora. Alguns experts consultats per aquest diari van apuntar ahir que si tots els cossos contra incendis fessin servir un mateix canal la coordinació seria més efectiva i la informació més fluïda sobretot per als equips que treballen a primera línia de foc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.