Societat

Monbus atribueix el foc de l’autocar a un curtcircuit

Monbus Hispano Igualadina assegura que el vehicle havia passat tots els controls i estava al dia en el seu manteniment

És el tercer autobús de la companyia que s’incendia des del 2012

L’autobús que es va incen­diar dis­sabte al matí en ple nucli urbà del Bruc va tenir “una més que pro­ba­ble ava­ria acci­den­tal i fortuïta a causa de un curt­cir­cuit”. Així ho asse­gura un informe peri­cial, rea­lit­zat per Per­tia Peri­tos e Inge­ni­e­ros SL i que va difon­dre ahir l’empresa Mon­bus His­pano Igua­la­dina.

La com­pa­nyia rei­vin­dica que aquesta diagnosi avala “el cor­recte estat de con­ser­vació i man­te­ni­ment del vehi­cle, d’acord amb el que esta­bleix el fabri­cant segons el qui­lo­me­tratge”.

Fonts de Mon­bus hi afe­gei­xen que l’auto­car havia pas­sat sense incidències res­se­nya­bles totes les ins­pec­ci­ons tècni­ques pre­cep­ti­ves de la seva curta vida –tenia només tres anys– i l’última ITV la va rea­lit­zar fa tan sols dos mesos i mig. El vehi­cle estava “al cor­rent del man­te­ni­ment pre­ven­tiu pres­crit pel fabri­cant”.

L’empresa gallega asse­gura que la Comisión de Ética y Cum­pli­mi­ento Nor­ma­tivo de Trans­mon­bus SL, un òrgan extern que audita l’acti­vi­tat de l’empresa, rati­fica que l’empresa “va com­plir escru­po­lo­sa­ment tots els pro­to­cols fixats per a aquest tipus de sinis­tres, tant pre­ven­tius com de res­posta”.

Aquesta comissió pun­tu­a­litza també que la pro­ba­bi­li­tat que es produís un inci­dent com el de dis­sabte “és baixíssima”.

Tot i això, el de dis­sabte és el ter­cer autobús de Mon­bus His­pano Igua­la­dina que té un incendi de con­si­de­ració en els dar­rers anys. El pri­mer es va cre­mar el 2012, en ple ser­vei, a l’auto­via A-2 al Bruc. El març del 2015, un autobús que cobria la línia Igua­lada-Tar­ra­gona es va cre­mar par­ci­al­ment a Valls. En cap dels casos hi va haver ferits.

LA DATA

01.06.12
es va cremar
un altre autobús de la companyia, en ple servei i també al Bruc.

En plena auditoria del servei

El Departament de Territori i Sostenibilitat desenvolupa des de fa algunes setmanes, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, una auditoria del servei a la línia Igualada-Barcelona que haurà de donar, en un termini de mig any, una bateria de propostes per revertir les deficiències. El compliment dels horaris i l’estat dels vehicles centren les endèmiques queixes dels usuaris. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, assegurava el mes de març que aquesta era: “La darrera oportunitat que donem a la concessionària per revertir el servei.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia