Infraestructures i serveis

Les obres del quart cinturó afectaran la C-16 vuit mesos

El trànsit rodat es desvia pel futur accés a la B-40 per construir dos viaductes

És una zona encara provisional

L’avançament de les obres del tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls del quart cinturó, la via que ha d’unir l’A-7 i l’AP-7 entre el Penedès i el Vallès Oriental travessant el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, provoca afectacions a l’autopista C-16, que uneix Terrassa i Manresa, a l’altura de Viladecavalls.

Les obres afecten, però, un tram en què tot és provisional, ja que els accessos a la C-16 i a la C-58, la carretera que uneix el Vallès amb el Bages i el Baix Llobregat nord, no es van incloure, per un error, en la construcció del tram del quart cinturó entre Viladecavalls i el nord de Terrassa. L’error va provocar que la sortida d’aquesta autovia acabés, al sud de la cocapital del Vallès Occidental, sense accés a cap via. La solució d’urgència, mentre es feien les obres del tram següent, el que va de Viladecavalls a Olesa, va ser fer una rotonda d’accés a les vies locals que passen per la zona i permeten arribar a la carretera C-58 o als municipis de Terrassa i Viladecavalls. Ara, doncs, la B-40 tindrà els accessos que s’haurien d’haver fet llavors.

El Ministeri de Foment ha comunicat que aquest desviament podria durar uns vuit mesos, mentre es construeixen els dos viaductes del tram central de la C-16 que passaran per sobre de la futura B-40. A hores d’ara, ningú del ministeri és capaç d’assegurar quan estarà acabat aquest tram de la B-40.

LA XIFRA

8
mesos
es preveu que durin les afectacions a la C-16 per les obres del quart cinturó.

El govern es compromet a debatre el traçat pel Penedès

El secretari d’Hàbitat Urbà i Territori del Departament de Territori i Sostenibilitat, Agustí Serra, ha presentat aquesta setmana a Vilafranca del Penedès l’estat dels treballs de redacció del document d’avançament de proposta del pla territorial parcial del Penedès a Vilafranca del Penedès, el text que ha de definir les línies estratègiques urbanístiques supramunicipals de l’àmbit amb l’horitzó del 2031.

En la presentació, Serra va defensar que aquest document se sotmetrà a debat públic i es va comprometre a incorporar les idees que es rebin a l’avantprojecte del pla. A més, va avançar que el pla recollirà diverses alternatives de traçat pel pas del quart cinturó pel Penedès, tot i que la competència del disseny i l’execució d’aquesta via és estatal, amb la intenció de consensuar-ne una i elevar-la al Ministeri de Foment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

SOS Costa Brava reivindica la titularitat pública del camí de Can Juncadella

Lloret de Mar

Internament per als dos menors detinguts per una agressió sexual en grup

BADALONA

El No de Blanes a l’explotació sexual i el tràfic de dones i menors

Blanes
religió

El papa demana a Europa l’acollida justa dels migrants

Barcelona
RELIGIÓ

Mor Jacint Medina, el “capellà compromès”

societat

Tret de sortida al pòdcast més gran de la història del català

barcelona
societat

La Mercè ja mou multituds

barcelona

Maite Selva, nova presidenta de la Xarxa de municipis indians

Begur
societat

Controlat l’incendi de Vespella i la Nou de Gaià

barcelona