Infraestructures i serveis

Primera línia elèctrica amb cable trenat a Girona

Endesa instal·la la infraestructura entre Sant Hilari Sacalm i Vilanova de Sau

Endesa ha posat en servei la primera línia elèctrica amb cable trenat de mitjana tensió a la demarcació de Girona i a la Catalunya Central. La nova infraestructura, construïda a cavall entre la Selva i Osona, no només esdevé una traça única en tota aquesta àrea, sinó que marca un punt d’inflexió en esteses immerses en àmplies zones boscoses de difícil accés. La nova línia, operativa des de dissabte passat, té una inversió de 105.000 euros, aportats íntegrament per Endesa i comportarà una important millora de la qualitat i la continuïtat del subministrament als municipis de Sant Hilari Sacalm i de Vilanova de Sau i a les respectives comarques, segons explica la companyia en un comunicat.

La nova línia té gairebé 1,2 quilòmetres de longitud, la majoria dels quals passen per zona boscosa. El nou cablejat té un disseny més robust i resistent als fenòmens meteorològics adversos, es guanya en seguretat i queda molt més integrat en l’entorn natural, ja que es redueix de manera notable el seu impacte visual.

La reforma integral de la línia s’ha completat amb el canvi de 28 suports de fusta per uns de nous, també de fusta, però més gruixuts i notablement més resistents, i la retirada dels tradicionals aïlladors de vidre de què disposava la línia, que han estat substituïts per unitats polimèriques. A més, el cable folrat incorpora elements protectors per a l’avifauna, ja que el cable trenat, en estar folrat, el fa segur amb vista a possibles electrocucions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Sílvia Osuna rep un dels premis Nacionals d’Investigació 2023

girona

El pregó de la Mercè d’El Hachmi reivindica els drets de les nenes i les dones

barcelona
SOCIETAT

Mor als 79 anys Jaume Porta, el primer rector de la Universitat de Lleida

Tret de sortida al festival ciclista internacional de Girona

girona

El Govern reprèn les negociacions perquè Catalunya aculli la Ryder Cup

caldes de malavella
el temps

Petit tast de tardor

barcelona

Reprenen els treballs al jaciment de la Colomina, a la Noguera

barcelona

Capturen 400.000 conills a Ponent en un any per aturar-ne la sobrepoblació

barcelona

USTEC denuncia que gairebé 500 aules no tenen professor

BARCELONA