Infraestructures i serveis

Tret de sortida per a la superilla de l’Eixample

Les obres per fer eixos verds i places comencen dimarts, dia 16 d’agost

Les obres estructurals per fer els eixos verds i les places previstes a la superilla de l’Eixample començaran dimarts vinent, 16 d’agost, i comportaran afectacions rellevants en la mobilitat. Fonts de l’Ajuntament de Barcelona van informar que els treballs permetran implantar quatre eixos verds als carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i que amb la mateixa actuació es guanyaran quatre noves places als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados. La mobilitat ja quedarà configurada com es preveu en la transformació definitiva. Així, doncs, els vehicles que accedeixin a algun d’aquests carrers no podran fer tot l’eix viari seguit i hauran de girar a cada illa. La intervenció suposarà 58.000 metres quadrats nous per als vianants.

El consistori recomana que durant les primeres setmanes les persones que s’hagin de moure per l’àmbit d’obres ho facin planificant el viatge i preveient temps de marge fins que coneguin quins són els nous itineraris i girs que hauran de fer. Es garantirà l’accés als aparcaments i el pas de serveis, vehicles d’emergències i vianants.

Durant el mes de juliol i principis d’agost s’han dut a terme treballs inicials i preparatoris per ressituar els serveis principals: s’han recol·locat les places per a persones amb mobilitat reduïda, s’han incorporat zones de càrrega i descàrrega i s’han ressituat les places d’estacionament de motos i bicicletes.

Quan comencin les obres, els vehicles podran circular per les vies afectades, però només per un carril. La nova configuració general de la mobilitat en aquests àmbits implicarà que els vehicles no podran fer dos trams seguits pels nous eixos verds i hauran de girar a cada illa. És a dir, l’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal. En relació amb les futures places, aquestes ja no es creuaran com fins ara, sinó que els vehicles es veuran obligats a girar.

A cada carrer es treballarà per meitats, de manera que no s’ocuparà simultàniament les bandes mar i muntanya sinó que només en quedarà una d’ocupada. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Als carrers del Consell de Cent i de Girona es retirarà el carril bici per tal d’avançar en el model de mobilitat final dels dos eixos, on serà possible el pas de bicicletes però respectant tant la prioritat dels vianants com el sentit del carrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”

religió

Entrellaçant cristianisme i catalanitat

Barcelona
integració

Mataró recull l’‘artivisme’ de la Vocalia de Dones de Rocafonda

mataró
GIRONA

Pepita Perich rep el guardó al gironí de l'any dels Premis Generalitat

GIRONA

Reclamen a l’Escala que Catalunya reconegui el seu passat esclavista

l’EscaLA

Arxivada la investigació per la mort de 55 avis en una residència de Palau-Solità durant la pandèmia

Barcelona
MEDI AMBIENT

El Maresme busca consens pel litoral

Mataró
RELIGIÓ

La mediació de Mossos posa fi a 15 dies de resistència a l’Esperit Sant

Barcelona