Infraestructures i serveis

Transports invertirà 2.980 milions

El Mitma destinarà 410 milions a l’ATM i a Renfe per a la bonificació a Rodalies

La ministra anuncia 256 milions a carreteres, 158 en manteniment

El Minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana (Mitma) inver­tirà 2.980 mili­ons en infra­es­truc­tu­res i habi­tatge a Cata­lu­nya en el pres­su­post del 2023, la des­pesa més gran del Minis­teri en una comu­ni­tat segons va anun­ciar ahir la minis­tra Raquel Sánchez. La major part ani­ran des­ti­nats a infra­es­truc­tu­res i trans­port, com ara els 410 mili­ons que es pre­veu des­ti­nar a l’Auto­ri­tat del Trans­port Metro­po­lità –109– i a l’ope­ra­dora Renfe –301– per a les pres­ta­ci­ons dels ser­veis de roda­lies i mit­jana distància. A les comar­ques giro­ni­nes es des­ti­nen a Roda­lies dues par­ti­des, una de 31,5 mili­ons i una altra de 2,6 a “roda­lies i mobi­li­tat urbana”. En el cas del Camp de Tar­ra­gona i les Ter­res de l’Ebre, es pres­su­pos­ten 38,22 mili­ons per a Roda­lies de Cata­lu­nya. També es des­ti­nen 500.000 euros a la remo­de­lació de la xarxa arte­rial al vol­tant de Tar­ra­gona.

Pel que fa al cor­re­dor medi­ter­rani, el Minis­teri anun­cia una inversió glo­bal a tot l’Estat de més de 1.600 mili­ons. Per exem­ple, a la demar­cació de Tar­ra­gona, l’Admi­nis­tra­dor d’Infra­es­truc­tu­res Fer­roviàries (Adif) inver­tirà 112,5 mili­ons –10,76 al tram de Vila-seca a Cas­tell­bis­bal; 10,75 al tram de Tar­ra­gona a Van­dellòs i l’Hos­pi­ta­let de l’Infant, així com 37,12 al tram de Van­dellòs a València. Adif inver­tirà 34,1 mili­ons a la xarxa fer­roviària giro­nina. El Mitma des­ti­narà més diners a la xarxa con­ven­ci­o­nal de fer­ro­car­ril que a l’alta velo­ci­tat, 3.477 mili­ons a tot l’Estat del total de 7.991 des­ti­nats al fer­ro­car­ril. Sánchez va anun­ciar una inversió sense espe­ci­fi­car a l’estació de mer­ca­de­ries de la Lla­gosta.

Car­re­te­res

Pel que fa a les car­re­te­res, la minis­tra va anun­ciar 256,8 mili­ons d’inversió a Cata­lu­nya, 158 dels quals es des­ti­nen al man­te­ni­ment i la con­ser­vació de la xarxa. De fet, Raquel Sánchez va posar l’èmfasi en la “xifra històrica” des­ti­nada al man­te­ni­ment de la xarxa viària de tot l’Estat –1.400 dels 2.600 mili­ons glo­bals– per cor­re­gir el “dèficit de man­te­ni­ment” del govern popu­lar de Mari­ano Rajoy. Entre la inversió hi ha una par­tida de 15 mili­ons en actu­a­ci­ons a les auto­pis­tes AP-2 i AP-7. La minis­tra va recor­dar que es vol inver­tir 1.050 mili­ons en les auto­pis­tes cata­la­nes la pròxima dècada. La vari­ant de Valls a Mont­blanc de l’A-27 rebrà 8,5 mili­ons. L’N-II rebrà 6,1 mili­ons a Girona, sobre­tot als trams Tor­dera-Maçanet i Bàscara-Orri­ols. El pres­su­post esta­tal des­tina 6,5 mili­ons a l’aero­port de Girona i 4,24 a l’aero­port de Reus. S’inver­ti­ran 43,38 mili­ons al port de Tar­ra­gona, sobre­tot en els acces­sos fer­ro­vi­a­ris i via­ris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia