Infraestructures i serveis

L’R2Sud recupera el servei sense incidències

La Cambra calcula que l’avaria ha fet perdre 470.000 hores de feina i ha afectat un milió de desplaçaments

Des de principis d’any la suma d’avaries s’hauria traduït en 700.000 hores perdudes

La línia R2Sud de roda­lies ha recu­pe­rat aquest matí el ser­vei habi­tual després de tres set­ma­nes d’alte­ració per l’ava­ria del qua­dre de senyals de Gavà sense que de moment s’hagin produït incidències. Els usu­a­ris han vis­cut la tor­nada a la nor­ma­li­tat amb una bar­reja d’alleu­ja­ment i des­con­fiança pel temor a que dilluns la línia torni a pre­sen­tar pro­ble­mes. “A mi no em dona cap ale­gria pen­sar que fun­ci­ona el tren, sé que demà tor­narà a fallar”, ha expli­cat amb resig­nació l’Adri­ana Tor­tosa a l’Agència Cata­lana de Notícies a l’estació de Gavà. Tant ella com la resta d’usu­a­ris afir­men que les dar­re­res tres set­ma­nes han estat caòtiques, i que amb el bus “tri­ga­ven el doble”. “M’he hagut de car­re­gar de paciència, plo­rar molt, dema­nar perdó a la feina i de vega­des aga­far el taxi”, ha rela­tat Tor­tosa.

La Cam­bra de Comerç de Bar­ce­lona cal­cula que la incidència a l’encla­va­ment fer­ro­vi­ari de Gavà, que es va pro­duir l’1 de maig ha afec­tat 1.007.044 des­plaçaments i ha supo­sat la pèrdua acu­mu­lada d’hores cor­res­po­nents a 60.000 jor­na­des labo­rals, ja que els usu­a­ris afec­tats han per­dut 471.343 hores labo­ra­bles. La Cam­bra valora que Adif hagi acon­se­guit resol­dre “en aquest ter­mini una ava­ria que s’anti­ci­pava més llarga”, però “les xifres d’afec­tació cal­cu­la­des per la cor­po­ració reflec­tei­xen l’extrema urgència que reque­ria la seva reso­lució, atesa la quan­ti­tat de línies afec­ta­des i l’alt volum de pas­sat­gers que mouen en dia fei­ner”. A més, la patro­nal ha recor­dat que durant aquest mes s’han produït altres incidències a Roda­lies, com l’explosió d’una catenària sobre un com­boi esta­ci­o­nat a l’estació de Man­lleu que va cau­sar retards en les línies R4, l’R3 i l’R1.

Segons els càlculs de la Cam­bra, des de l’1 de gener les diver­ses ’afec­ta­ci­ons a la xarxa han alte­rat més d’un milió i mig de des­plaçaments, el que s’ha traduït en gai­rebé 700.000 hores de feina per­du­des. L’orga­nit­zació ha denun­ciat que les inver­si­ons en la xarxa fer­roviària acu­mu­len “20 anys de retard”, però con­fia que l’esce­nari “comenci a can­viar ara que s’ha ini­ciat el desen­vo­lu­pa­ment de la pri­mera fase del Pla de Roda­lies, de moment a bon ritme, s’ha efec­tuat la com­pra de 101 nous trens per a la xarxa i s’estan exe­cu­tant actu­a­ci­ons essen­ci­als dins l’àmbit de la infra­es­truc­tura i la senya­lit­zació”.

Alte­ra­ci­ons a l’Inter­city

Avui, i coin­ci­dint amb l’horari del cap de set­mana, entre Gavà i Bar­ce­lona cir­cu­len qua­tre trens de Roda­lies i dos de regi­o­nals per hora i sen­tit. Els dies fei­ners les freqüències són de set trens de Roda­lies per hora i sen­tit en hora punta i qua­tre en hora vall, i dos trens regi­o­nals per hora i sen­tit. Avui encara hi ha alte­ra­ci­ons als Inter­city que cir­cu­len per via con­ven­ci­o­nal, que pres­ten el ser­vei habi­tual excepte un per sen­tit que farà trans­bor­da­ment per car­re­tera entre Bar­ce­lona i l’Hos­pi­ta­let de l’Infant. La pre­visió és que demà tots aquests trens cir­cu­lin amb nor­ma­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia