Infraestructures i serveis

Vilafranca del Penedès

Adif i Ajuntament signen un acord per millorar la integració del tren a la ciutat

Adif, Adif Alta Velocitat (Adif AV) i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès han acordat noves actuacions per consolidar la integració del ferrocarril a la trama urbana. En el conveni signat per la presidenta d’Adif i Adif AV, María Luisa Domínguez, i l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, es detalla que es cobrirà un nou tram de vies convencionals i d’alta velocitat de 220 metres de longitud. Es tracta d’un tram situat entre la zona contigua al carrer Tossa de Mar i el pont de Moja. A més, s’instal·larà una llosa per cobrir el calaix ferroviari de la línia convencional a la zona de l’estació.

Aquesta actuació comprèn dues estructures integrades. Una és similar a la que ja existeix a la resta del calaix per a la nova zona coberta propera al passeig del Camp dels Rolls que permetrà connectar la plaça de l’Estació amb el carrer Comerç, el que inclourà un pas de vianants. La segona estructura consisteix en una de lleugera amb superfícies de vidre que permetrà l’entrada de llum natural a les andanes per cobrir la zona adjacent a l’edifici de l’estació de passatgers. El conveni preveu també instal·lar escales mecàniques per connectar el vestíbul amb les andanes i nous elements de seguretat i protecció, com ara sistemes d’evacuació, de ventilació i d’extinció d’incendis.

Aquests treballs estan pressupostats en 16,9 milions d’euros. Adif aportarà 12,5 milions, mentre que Adif AV sufragarà 3,6 milions de les obres i l’Ajuntament, 800.000 euros. Aquests diners s’aportaran al llarg de cinc exercicis. L’acord entre l’Ajuntament i l’administrador de la infraestructura recull també que Adif traurà a subhasta, dirigirà, supervisarà i aprovarà els corresponents contractes per redactar els projectes de construcció. També per dirigir i executar les obres, a excepció de la urbanització del carrer de Santa Fe del Penedès, que serà a càrrec de l’Ajuntament. Aquest assumirà la titularitat de les noves instal·lacions no lligades a l’explotació ferroviària i el seu manteniment i conservació.

El conveni preveu també la creació d’una comissió de seguiment i, paral·lelament, s’ha acordat liquidar econòmicament l’acord que es va subscriure el 2004 per soterrar les vies al pas per Vilafranca tot aprofitant la construcció de les d’alta velocitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Figueres s’aboca a les Fires i Festes de la Santa Creu

FIGUERES

Colau acusa el PSOE d’haver tolerat el ‘lawfare’ que ara pateix

barcelona
SOCIETAT

El barri gironí del Pont Major, un dels ‘Barris amb Futur’ de la Generalitat

girona
societat

Oposicions per cobrir 9.344 vacants de docent

barcelona
seguretat

Busquen un ganivet perdut a la cuina de Quatre Camins

barcelona
societat

Alerta per inundacions fins demà al matí

barcelona
enogastronomia

Els caves de Guarda Superior, al marge de les mesures extraordinàries per la sequera

Barcelona/TIANA
energia

Vandellós II incia l’operació de recàrrega de combustible

barcelona

Concentració a l’Escola Castellum de Sant Julià de Ramis contra els barracons

sant julià de ramins