Infraestructures i serveis

infraestructures i serveis

Palafrugell acorda millores de seguretat a la Carretera Vella de Calella

Una de les principals propostes és canviar el sentit de circulació a partir de Santa Margarida

L’Ajuntament de Palafrugell ha acordat realitzar millores de seguretat i senyalització a la Carretera Vella que uneix al municipi amb el nucli de Calella. Després de diverses reunions amb els veïns del Prat Xirlo i de Sant Roc (les urbanitzacions afecatdes), el consistori ha considerat l’aplicació de diversos canvis per prioritzar la seguretat dels usuaris de la via. Una de les principals propostes és canviar el sentit de circulació a partir de Santa Margarida, on en el següent tram de carretera serà de sentit únic en direcció Calella de Palafrugell per tal de donar un millor accés als veïns, que fins ara es veien obligats a fer un llarg recorregut per accedir als seus habitatges.

Una altra millora important serà la instal·lació d’un nou giratori a l’alçada de la rotonda de l’autovia, on només hi podran accedir els veïns i es controlarà el pas amb una càmera i un radar de tram. A més, també s’ha treballat en la seguretat a la zona d’accés a les discoteques: a partir d’ara comptarà un carril propi per a realitzar el canvi de sentit de forma adequada.

En aquest sentit, l’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, afirma que quan van pensar en el projecte, “es volia prioritzar una sèrie de propostes de millora que passessin per continuar amb la filosofia marcada sobre la seguretat de la via, mantenint el caràcter pacificat i de seguretat per continuar fomentant la mobilitat activa, evitant al màxim els accidents amb ferits greus i solucionant les molèsties que s’havien ocasionat als veïnats de Prat Xirlo i Sant Roc”. Per altra banda, destaca que és important establir un “diàleg” que anteriorment no s’havia produït amb els veïns del Prat Xirlo i de Sant Roc.

Segons Fernández, “consensuar una proposta conjunta era la millor manera de pacificar una carretera que té un alt volum de trànsit durant l’estiu, no només de vehicles motoritzats, sinó també de gent que la utilitza amb bicicleta o hi practica esport ”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Begur remodela diverses zones enjardinades per adaptar-les a la sequera

begur
SOCIETAT

Mor als 89 anys Emília Llorens, una de les últimes trementinaires de l’Alt Urgell

Aturada la subhasta de l’últim hotel dels Anlló a Sant Feliu de Guíxols

SANT FELIU DE GUÍXOLS
Salut

Girona acull la Jornada de Coordinadors hospitalaris de Trasplantaments

girona

Ecosol signa un conveni amb Ximenez Group per la il·luminació de nadal a Girona

GIRONA

Mascort situa l’arribada d’aigua en vaixells a Barcelona com a “últim recurs”

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Arriba una pertorbació

Barcelona

Col·loqui a Olot amb un dels metges que van detectar el primer cas de Sida a l’Estat

Olot
transport

Ferrmed demana a la CE diners per als corredors de trens de mercaderies rendibles

barcelona