Infraestructures i serveis

El Port de Barcelona vol que se’l tingui en compte en el debat de l’Aeroport del Prat

Salvadó reivindica la infraestructura portuària com a peça fonamental de l’economia catalana

Reclama que se’n tinguin en compte les necessitats a l’hora d’ampliar l’aeròdrom

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha demanat que es tinguin en compte les necessitats actuals i futures del port, com a peça fonamental de l’economia catalana, en el debat sobre la possible ampliació de l’Aeroport del Prat. Salvadó ja va expressar les seves reticències en donar-se a conèixer l’informe publicat dilluns per la comissió de Foment sobre l’ampliació de l’aeròdrom i va alertar de les afectacions que podria tenir alguna de les opcions plantejades per la patronal en l’activitat del port. A aquelles consideracions ha afegit que, “dins les reflexions sobre el futur de l’aeroport, més enllà de les seves pròpies necessitats, les dels veïns que viuen en urbanitzacions del sud, i del valor natural que hi ha a l’entorn, cal introduir el present i el futur del Port de Barcelona com una peça estratègica de l’economia d’aquest país”.

En declaracions recollides per Efe, el president del port barceloní ha remarcat que un dels molls amb més projecció és a prop de l’aeroport, i que gestiona bona part dels contenidors que arriben a Barcelona. En aquest moll es preveu invertir més de 700 milions d’euros els propers anys per millorar-ne les connexions ferroviàries.

“Molt a prop del riu Llobregat, i molt a prop de l’aeroport, hi ha el motor del Port de Barcelona”. En aquest espai, ha afegit Salvadó, “ja hi ha restriccions per l’existència actual de l’aeroport que estem treballant en part amb les autoritats aeroportuàries”.

Ha afegit que les noves connexions ferroviàries ja estan plantejades amb el govern espanyol en una zona que es podria veure afectada per alguna de les alternatives que va llançar Foment.

“La nostra pretensió sempre ha estat mantenir un rol discret, per no sumar més complexitat al debat sobre l’ampliació de l’aeroport, que ja és prou complex. Però ens hem d’esmenar, i intentarem explicar millor quin és el projecte i la realitat del port en aquests moments”, ha reivindicat Salvadó.

La proposta concreta de Foment que neguiteja el president del port, opció que no s’havia fet pública fins ara, planteja allargar a 840 metres la pista més propera al mar mitjançant un sistema de pilones que passaria per sobre del llac de l’entorn natural de la Ricarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

administració

Neix una entitat per difondre la història i la cultura de Roses

roses
Raúl Montilla
Periodista i escriptor

“Emigrar és molt dur, és un joc d’identitat molt bèstia”

Cornellà de Llobregat
SOCIETAT

ADF, 15 entitats i un restaurant a Els Bellots

TERRASSA
educació

Malestar perquè es tanca una línia d’I3 a Rocafonda de Mataró

Mataró
salut

Acord en defensa de l’antic hospital de Mataró

mataró
medi ambient

Badalona analitza la salut de 216 palmeres i 10 estan molt greus

Badalona
Sant Feliu de Pallerols

Sèlvans assaja un nou model d’economia rural a través de la gestió forestal

Sant Feliu de Pallerols
GIRONA

Retiren l’aparcament reservat a la Guàrdia Civil a Emili Grahit

GIRONA
SALUT

Créixer en entorns d’aire contaminat redueix la capacitat d’atenció dels nens

BARCELONA