Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Calella i Pineda tornen a exigir solucions per la sortida de l’autopista cap a la N-II

Nou intent conjunt dels alcaldes de Calella, Marc Buch, i Pineda de Mar, Xavier Amor, per trobar solucions a l’elevada accidentabilitat de la sortida de l’autopista C-32 des del Rierany dels Frares i cap a la carretera N-II. Fa un any, un xoc frontal entre dos vehicles provocat per un senglar en aquest punt va causar la mort d’un professor de l’INS Joan Corominas de Pineda i poques setmanes després els dos municipis feien front comú per reclamar al Departament de Territori mesures concretes com una senyalització més eficaç i una il·luminació actualment inexistent. La petició adreçada llavors a qui era conseller, Juli Fernández, no va rebre cap resposta i els dos alcaldes han reiterat ara la petició a l’actual titular de Territori, Ester Capella. A través d’una carta, insten al Departament a executar en el menor termini possible la millora de l’enllaç entre les dues vies i a reforçar-ne la seguretat.

Millora imprescindible

Els dos consistoris consideren “imprescindible” una millora de la sortida de l’autopista C-32 –que distribueix el trànsit cap a les dues poblacions– perquè es tracta d’una via amb dos carrils per sentit i que registra un gran nombre d’accidents, amb una especial incidència en la presència d’animals que creuen la via i que posen en perill els conductors que hi circulen. En aquest sentit, també insisteixen que es revisin els tancaments perimetrals de l’autopista i de la seva sortida per tal d’evitar topades amb fauna cinegètica, més nombrosa a la zona a partir de l’episodi de sequera. L’accés a l’autopista C-32 des del Rierany dels Frares, una via que separa el nucli de Calella del barri del Poblenou de Pineda de Mar, és una de les que acumula una major presència diària de vehicles, atès que també redirigeix el trànsit cap a la N-II.

Els alcaldes també s’han dirigit al Director General de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, per demanar una reunió que abordi la millora del servei públic de transport entre els dos municipis, en concret, que incrementi la freqüència de la línia de bus Sagalés 691 que els connecta. Aquesta línia de transport públic és “vital” per als residents que depenen del servei per als seus desplaçaments. “L’increment en la freqüència milloraria molt la qualitat del servei i satisfaria millor les necessitats dels usuaris”, mantenen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença a multar els cotxes que se saltin les restriccions a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia