infraestructures
El projecte del corredor de bus ràpid i la nova via ciclista a la C-59, a audiència pública
L’actuació permetrà millorar el servei d’autobús i afavorir la mobilitat entre Caldes de Montbui i Palau-solità i Plegamans
És el darrer tràmit per després licitar les obres, valorades en 15 milions d’euros
El Departament de Territori ha iniciat el tràmit d’audiència pública del projecte de bus ràpid (BRCAT) i de via ciclista i per a vianants a la C-59 entre Palau-solità i Plegamans i Caldes de Montbui, l’eix de la riera de Caldes. L’objectiu és fer un corredor entre aquestes dues ciutats vallesanes de priorització dels autobusos que permeti millorar les prestacions del transport públic i d’un eix que potenciï la mobilitat activa i sostenible. El projecte comportarà una transformació d’aquest corredor, per on hi circulen actualment uns 30.000 vehicles diaris, i que, pel que fa a l’autobús, registra un total de 287 expedicions diàries, amb 3.750 persones usuàries diàriament. El projecte preveu la construcció de més de 4 quilòmetres de carril d’ús exclusiu per a l’autobús --2,5 km en sentit sud i 1,6 en sentit nord. Així mateix, inclou la configuració d’una via per a vianants i ciclistes de 3,3 quilòmetres de longitud.
A més a més també vol millorar les parades d’autobús existents amb la creació d’apartadors, i la seguretat viària amb la construcció d’una rotonda a l’actual intersecció en T entre la C-59 i l’avinguda de Pi i Maragall, a Caldes de Montbui, o la transformació en rotonda de l’actual intersecció en T a l’accés al nucli de població de Can Valls, entre d’altres.
Amb les actuacions també millorarà el drenatge de la C-59 a l’entorn de la rotonda de Palau-solità i Plegamans, amb l’execució d’un canal de drenatge per evitar inundacions al marge esquerre de la carretera a l’entorn de la rotonda de Palau-solità i Plegamans. I també incorporarà una pantalla acústica als habitatges del c/Marià Jesús Francès Bravo, a l’àmbit de la rotonda de Palau-Solità i Plegamans, i hidrosembres i plantacions, i la millora del ferm de la carretera i nova senyalització.
Aquesta actuació suposarà una millora molt significativa en el temps de viatge del transport públic –dels 9 minuts actuals als 4 previstos en hora punta de matí-- tot mantenint les prestacions actuals al vehicle privat. El projecte optimitza la configuració viària per a garantir un correcte funcionament del trànsit i preveu captar un miler de nous usuaris per al transport públic i la bicicleta, el que contribuirà a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn.
El projecte està ara en fase d’audiència pública a les persones i els organismes i administracions concernides en el projecte, durant un període de 15 dies hàbils, perquè puguin presentar les propostes i observacions que considerin convenients. Un cop finalitzat aquest tràmit, s’impulsarà la licitació de les obres per valor de 15 milions d’euros.