Infraestructures i serveis

Girona ampliarà la zona de vianants del passeig Ramon Berenguer II per la Setmana de la Mobilitat

L’Ajun­ta­ment de Girona ampliarà tem­po­ral­ment la zona de via­nants del pas­seig de Ramon Beren­guer II, “Cap d’Esto­pes” en el barri de Sant Narcís -a més de la ja anun­ci­ada per aquest diari de la plaça de Cata­lu­nya- com a prova pilot. Aques­tes acci­ons es duran a terme en el marc de la Set­mana Euro­pea de la Mobi­li­tat, que tindrà lloc del 16 al 22 de setem­bre, i s’allar­garà unes set­ma­nes per tal d’ava­luar la con­vivència de la mesura. L’objec­tiu és gua­nyar més espai per a les per­so­nes via­nants i millo­rar la qua­li­tat ambi­en­tal d’aquests sec­tors.

Del 16 al 30 de setem­bre es tallarà la cir­cu­lació de vehi­cles d’un dels vials del pas­seig de Ramon Beren­guer II, “Cap d’Esto­pes”; en con­cret, el més pro­per a l’Escola Àgora. Això per­metrà comp­tar amb un entorn esco­lar més segur, salu­da­ble i juga­ble. Durant aques­tes dues set­ma­nes, els vehi­cles pro­ce­dents del car­rer d’Empúries no podran girar pel pas­seig de Ramon Beren­guer II i seran des­vi­ats cap al car­rer de la Mare de Déu del Mont. Tot i això, es podrà acce­dir al gual que hi ha en aquest vial des del car­rer de San­ti­ago Sobrequés i Vidal.

En aquest cas, l’L5 del bus urbà modi­fi­carà el seu recor­re­gut durant aquests dies. Des de la plaça de Salt, seguirà el seu iti­ne­rari pel car­rer del Riu Güell i, per tant, no cir­cu­larà ni s’atu­rarà a les para­des dels car­rers de Can Pau Birol i d’Empúries i de la plaça d’Empúries. En con­tra, es cre­a­ran dues para­des noves: a l’encre­ua­ment del car­rer del Riu Güell amb el car­rer de València i abans de la rotonda del car­rer del Riu Güell.

Plaça Cata­lu­nya

Durant un mes i mig, del 18 de setem­bre al 3 de novem­bre, es tallarà la cir­cu­lació de vehi­cles del vial oest de la plaça de Cata­lu­nya, que pas­sarà a ser una zona reser­vada per a les per­so­nes via­nants. D’aquesta forma, es podrà acce­dir direc­ta­ment per la banda oest a la part cen­tral de la plaça d’una forma més amena i segura, ja que actu­al­ment s’han de cre­uar els pas­sos de via­nants. El sec­tor de la plaça de Cata­lu­nya i de l’avin­guda de Sant Fran­cesc regis­tra més de 12.000 des­plaçaments dia­ris a peu.

Aquesta mesura també faci­li­tarà la mobi­li­tat en bici­cleta per la zona. Cir­cu­lant pel vial tan­cat al trànsit es podrà acce­dir direc­ta­ment a l’estació de la Giro­cleta des del car­rer de Joan Mara­gall i la plaça de Pom­peu Fabra sense la neces­si­tat de fer la volta a la plaça.

El tall obli­garà a des­viar els vehi­cles pro­ce­dents del late­ral nord de la plaça de Cata­lu­nya per l’avin­guda de Sant Fran­cesc.Pel que fa als esta­ci­o­na­ments que hi ha en el vial que es tallarà, les pla­ces des­ti­na­des a per­so­nes amb tar­geta de mobi­li­tat reduïda es tras­lla­da­ran a la plaça de Pom­peu Fabra, davant la seu de la Gene­ra­li­tat. Tot i això, es man­tindrà alguna d’aques­tes pla­ces, igual que el reser­vat de l’Hotel Casa Cacau, a l’extrem del vial tan­cat. També es tras­lla­da­ran els con­te­ni­dors de resi­dus al pas­seig del Gene­ral Men­doza.

Amb aquests can­vis, l’L12 modi­fi­carà el seu recor­re­gut. No cir­cu­larà per la plaça de la Inde­pendència i el car­rer de Santa Clara, sinó que des de l’avin­guda de Ramon Folch seguirà per la Gran Via de Jaume I, la plaça de Pom­peu Fabra i la plaça de Cata­lu­nya, on recu­pe­rarà la seva ruta habi­tual cap al Barri Vell. Con­següent­ment, se supri­mi­ran les para­des del car­rer de Santa Clara i de la plaça de Cata­lu­nya i pararà al número 38 de la Gran Via de Jaume I (davant la Sub­de­le­gació del Govern) i al número 1 de la plaça de Pom­peu Fabra (davant la seu de la Gene­ra­li­tat).

“La nos­tra volun­tat és assa­jar la paci­fi­cació d’espais públics actu­al­ment mono­po­lit­zats pel vehi­cle pri­vat per tal d’estu­diar-ne l’impacte en la mobi­li­tat i fer-la per­ma­nent sem­pre que els resul­tats de la prova pilot siguin posi­tius. En el cas de la plaça de Cata­lu­nya, aquesta actu­ació és un pas més cap a la seva reforma, un dels 64 grans pro­jec­tes de ciu­tat del govern muni­ci­pal”, ha expli­cat la tinenta d’alcal­dia i regi­dora de Tran­sició Ecològica i Trans­for­mació Urbana de l’Ajun­ta­ment de Girona, Cris­tina Andreu Dis­plas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.