Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Incertesa entre els usuaris en el primer dia del tall ferroviari al sud

El pla de transport alternatiu funciona a primera hora “amb normalitat”

Rodalies anuncia, però, que farà “petits ajustos” per millorar-lo

El sistema alternatiu de transport al tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per les obres del corredor mediterrani al túnel de Roda de Berà, que s’allargaran cinc mesos i afectaran uns 15.000 usuaris de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 , s’ha posat a prova aquest dimarts a diferents punts de la xarxa i ha generat incertesa però també resignació entre els usuaris, alguns informats i d’altres seguint les indicacions per arribar al destí. No hi ha hagut incidents remarcables durant les primeres hores tot i que sí que s’han registrat alguns retards. El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha anunciat “petits ajustos” per millorar el pla alternatiu mentre que el president de Renfe, Raül Blanco, ha valorat que el desplegament inicial ha funcionat “amb normalitat”. En la mateixa línia, s’ha expressat el secretari de Mobilitat del govern català, Manel Nadal: “No hi ha hagut caos.”

A Sant Vicenç de Calders des de primera hora del matí s’han barrejat moments de confusió, incertesa però també resignació entre els passatgers en el primer dia d’un dispositiu de busos que ha estat “un estrès màxim” per a diversos viatgers, que han lamentat que “mai és possible arribar a l’hora a la feina”. Els usuaris habitualment pugen al tren des de l’estació de Tarragona han agafat els primers autobusos habilitats del pla alternatiu de transport des del costat de l’estació d’autobusos, al centre de la ciutat. Segons l’ACN, la majoria d’ells estaven informats sobre els canvis d’horaris i per alguns ha suposat matinar per poder arribar a temps a Barcelona. Segons la portaveu de la plataforma Dignitat a les Vies, Ana Gómez, alguns dels xofers s’han perdut, però que els busos han circulat sense incidències destacables. “Esperem que el servei no empitjori al llarg del dia”, ha dit. Alguns usuaris, un cop arribats a l’estació de Sants des de Tarragona, han criticat el pla alternatiu i la manca d’informació.

Primeres valoracions

Blanco ha apuntat que valoraran “dia a dia” el funcionament del servei de transport alternatiu amb l’objectiu que “tot flueixi” i els usuaris “estiguin tots ben informats i arribin a temps”. El president de Renfe ha remarcat que es tracta d’un pla “complex”. Per la seva banda, el secretari de mobilitat del govern ha apuntat que “és evident” que hi ha hagut un “cert canvi” en la mobilitat pel tall ferroviari però no ha volgut avançar dades del nombre de viatgers. En aquest sentit, ha explicat que caldrà veure si hi ha un “increment substancial” de l’ús del vehicle privat.

Carmona, en una declaració als mitjans des de Sant Vicenç de Calders, ha explicat que per a millorar el servei es posaran senyals al terra, i espais per a les files de gent. “Demanem disculpes pel canvi en la mobilitat de les persones, però és una inversió històrica del govern espanyol”, ha dit Carmona, que ha demanat als passatgers “capacitat d’adaptació”. Ha afegit que s’entén “la molèstia” però que és per “donar el millor servei possible”.

Alcaldes de la zona

“No podem dir que tot hagi anat perfecte, però hem de veure quins canvis són necessaris per a què sigui una maquinària ben coordinada”, ha afirmat l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, als mitjans, augurant que el nombre d’usuaris anirà a més els propers dies. Tot i això, ha destacat l’organització “impressionant” del dispositiu de busos. El batlle del Vendrell, Kenneth Martínez, ha demanat que les obres no s’allarguin més del previst per minimitzar les molèsties als veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia