Infraestructures i serveis
Ferrocarrils reforça més trams de catenària per adaptar-la als efectes del canvi climàtic
Els treballs es faran entre La Floresta i Volpelleres, a la línia Barcelona-Vallès; i entre Piera i Masquefa, a la línia Llobregat-Anoia
Amb un pressupost de 230.000 euros, a partir del tercer trimestre de 2025 es faran treballs, que s’allargaran 23 mesos, per reforçar la robustesa de la catenària i adaptar-la als efectes del canvi climàtic al al tram entre La Floresta i Volpelleres, a la línia Barcelona-Vallès; i al tram entre Piera i Masquefa, a la línia Llobregat-Anoia. La companyia ha licitat els treballs per continuar amb el reforç de les infraestructures. Ferrocarrils ja ha dut a terme aquesta actuació en altres trams de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, després d’una primera prova pilot satisfactòria que es va realitzar l’any 2019 a La Pobla de Claramunt en substituir una compensació simple per una de doble. Actualment, s’està executant al tram entre Sant Cugat i Rubí, a la línia Barcelona-Vallès; i entre Piera i Igualada, a la línia Llobregat-Anoia.
Els treballs consistiran a substituir els equips de compensació mecànica dels conductors de catenària simples per uns de dobles. Aquest sistema permet incrementar la fiabilitat davant diferències de temperatura extremes i tindrà una “influència directa” en la reducció d’avaries i en els costos de manteniment, segons FGC.
La previsió és que el 2028 es substitueixin totes les compensacions simples dels trams que faltin de les línies Barcelona – Vallès i Llobregat – Anoia per les dobles.