infraestructures
Comencen les obres a la carretera de Sant Joan a Camprodon per “millorar la imatge” de l’entrada sud
Les obres de millora de la carretera de Sant Joan a Camprodon han començat aquesta setmana i s’allargaran durant sis mesos, segons informa l’agència ACN. Es tracta d’una primera fase finançada íntegrament amb fons Next Generation – té un cost de 300.000 euros– que ha de permetre “millorar la imatge” de l’entrada sud d’aquest municipi i donar “més protagonisme” als vianants per davant dels vehicles que hi circulen. Els treballs també inclouen adequar la zona d’aparcament municipal del Camp de la Vila que hi ha al costat. L’Ajuntament preveu treure a licitació la segona fase, que completarà les millores a la carretera de Sant Joan amb un cost de 400.000 euros, després de l’estiu del 2025. En aquest cas, es finançarà amb el PUOSC de la Generalitat.
“És una obra molt important i esperada”, explica l’alcalde de Camprodon, Xavier Guitart, en una entrevista a l’ACN. Una de les apostes de l’equip de govern ha estat arranjar les entrades principals d’aquest municipi turístic i ara quedava l’entrada sud.
La carretera de Sant Joan és un espai molt transitat on, a banda d’habitatges, també hi ha negocis. Se circula en doble sentit i les voreres són molt estretes i estan en mal estat. Guitart recorda que fins fa pocs anys encara s’hi podia aparcar, ocupant mitja vorera. El consistori va retirar els aparcaments i es van posar passos de zebra elevats per reduir la velocitat. “Era un dels problemes més greus que teníem”, afirma l’alcalde, que afegeix que ara es vol anar més enllà. Per això, les obres que es fan ara serviran per reduir l’amplada de la via –es mantindrà el doble sentit– i augmentar l’espai de les voreres. Per l’alcalde, es vol animar així a deixar els vehicles a l’entrada i seguir caminant per arribar al centre. Els treballs, a més, es complementaran amb la col·locació d’arbrat.
L’obra també inclou fer millores en l’aparcament municipal en uns terrenys que hi ha al costat de l’entrada sud. A banda de fer-hi un tancament de fusta també s’instal·laran carregadors elèctrics per a bicis i turismes.
La segona fase
Ara només s’ha tallat la circulació en el primer tram –comença a la cantonada amb el passeig Muralla– però la previsió és poder completar les millores a la carretera en una segona fase que es finançarà amb diners del PUOSC de la Generalitat amb un cost de 400.000 euros. “Com que el projecte es va fer de forma global, només quedarà licitar la segona part i serà ràpid”, detalla el batlle, que espera poder treure a licitació aquesta segona fase després de l’estiu del 2025. L’alcalde també admet que aquesta segona fase tindrà més afectació perquè és el tram on hi ha comerços, negocis i indústria.