Territori licita per 51 milions les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord
La previsió és que els treballs comencin a finals de la primavera vinent
El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat els treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 51 milions. Les obres inclouen l’excavació dels pous de les estacions –només una part de Campus Nord– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
Aquestes obres s’emmarquen en els treballs en marxa per completar el tram central de l’L9/L10, “una actuació cabdal per a la connectivitat i el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn”, ha ressaltat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. La finalització del tram central “permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i incrementar-ne la demanda, de les actuals 27 milions de persones usuàries anuals a les 113 milions de previstes”, ha assenyalat.
L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d’implantació i desviament de serveis, i l’execució a continuació de les pantalles i l’excavació del pou de l’estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d’infraestructura de l’estació i l’estructura interior. La previsió és que els treballs comencin a finals de la primavera vinent.
L’altra estació, la del Campus Nord, s’ubicarà a l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels serveis afectats i es preveu que, el gener vinent, es reprenguin les obres i comencin les tasques per implantar l’obra i concloure el desviament de serveis afectats. Aquesta obra comportarà l’execució de les pantalles i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació.
L’obra que es licita ara inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’execució de la llosa de fons del pou, l’estructura interior i andanes i la coberta del pou.
Les instal·lacions i arquitectura de les dues estacions estaran recollides en un projecte independent.
Obres en marxa
En el marc de les obres de l’L9/L10, s’està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de Macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.