Infraestructures i serveis

infraestructures

Mataró preveu que les obres de remodelació integral de l’estació comencin el 2027

L’Ajuntament de Mataró ha situat avui, després de reunir-se amb Adif, l’inici de les obres de la remodelació integral de l’estació de tren en l’any 2027, segons informa l’agència ACN. Quan el 2022 es va signar el protocol amb Adif per tirar-ho endavant, aquesta era la data prevista per tenir enllestit l’equipament, però el calendari s’ha anat estirant.

Responsables de la companyia s’han reunit avui amb el consistori per explicar els primers detalls de com serà la transformació de l’estació de rodalies de Mataró per fer-la a arribar fins al futur pas soterrat de la ronda Barceló i millorar la permeabilitat de la ciutat amb el front marítim i el port. D’acord amb les darreres previsions, el projecte constructiu podria estar enllestit en uns divuit o vint mesos i, en paral·lel, l’Ajuntament de Mataró “batallarà” perquè l’obra sigui una de les pròximes prioritzacions del Pla de Rodalies i, així, poder treure a licitació i començar l’obra, a tot estirar, a finals de 2027.

Tot i que l’Ajuntament de Mataró no vol fer públics per ara els primers esbossos del projecte, que avui se li han entregat, l’alcalde de la ciutat, David Bote, ha assegurat que la proposta arquitectònica de la qual es parteix permet assolir els principals objectius del consistori a l’hora de plantejar l’ampliació i remodelació de l’estació. “Hem anat sumant fites i estem molt a prop”, ha celebrat l’alcalde després de reunir-se amb responsables d’Adif.

Segons Bote, una de les millores “substancials” del projecte de l’estació remodelada és la proposta dels nous passos soterrats. “M’ha sorprès”, ha admès l’alcalde. Bote diu que el projecte preveu uns accessos al port, la platja i el passeig marítim a través de l’estació “molt amples i lluminosos” i amb possibilitat de generar-hi zones verdes.

També en la trobada d’aquest dilluns hi ha pres part la Generalitat de Catalunya per primera vegada. Tot i que el protocol inicial era entre Adif i l’Ajuntament, la coincidència en el temps amb el procés de traspàs de la titularitat de la xarxa ferroviària ha empès a que el Govern hi tingui també el seu representant, el comissionat per al traspàs de Rodalies, Pere Macias.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia