BARCELONA
Almenys 18.000 cotxes es veuran afectats pel tall de trànsit al carrer Comte d’Urgell que comença demà
Els treballs per a la construcció de la futura estació de Francesc Macià de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) requeriran el tancament a la circulació del carrer Comte d’Urgell de Barcelona, entre la plaça de Francesc Macià i Buenos Aires. Serà a partir de diumenge 23 de febrer fins a finals d’any. Aquest tall s’afegirà al ja existent des del mes passat en el tram entre els carrers de Rosselló i de Còrsega pels treballs de cara a la futura estació d’Hospital Clínic. Les parades terminals de bus interurbà es reubiquen a l’avinguda Diagonal entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià. Es recomana a la ciutadania no circular en vehicle privat per la zona afectada i prioritzar itineraris alternatius.
L’Ajuntament de Barcelona explica que els treballs en aquest entorn suposen “l’execució de pantalles amb molta profunditat” i la utilització de maquinària de grans dimensions. Aquest fet, juntament amb la dimensió i ubicació de la futura estació, asseguren que “fa necessari ocupar un ampli espai en superfície”. segons informa l’ACN.
L’Ajuntament calcula que el tall de Comte d’Urgell entre Francesc Macià i Buenos Aires impactarà en els 18.000 vehicles que hi passen diàriament, especialment en itineraris d’entrada a la ciutat i en el bus interurbà.
El tall de Comte d’Urgell entre Francesc Macià i Buenos Aires impacta també en els itineraris ciclistes per accedir a l’Eixample des de la Diagonal, ja que el carril bici d’aquest carrer quedarà tallat com la resta de carrils de circulació. Per aquest motiu, s’ha obert un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París.
Les obres s’emmarquen en el perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia i la seva connexió amb la del Vallès, que inclou la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic (intercanvi amb L5), Francesc Macià (intercanvi amb tramvia) i Gràcia (FGC). Addicionalment, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia. L’obra compta amb un pressupost de 300 milions d’euros i, sumats els imports previstos per a les instal·lacions de túnel i estacions i d’arquitectura de les estacions, la inversió per aquesta actuació s’estima en 412 milions.