SANT PAU DE SEGÚRIES
Preveuen reprendre aquest mes les obres del nou pont a la C-38
L’Ajuntament lamenta la falta de previsió de Territori d’una obra que millorarà la seguretat a la via
Han estat cinc mesos aturades
Territori reprendrà en 15 dies les obres del nou pont de la C-38 entre Sant Pau de Segúries i Camprodon, al Ripollès. Els treballs, que serviran per millorar la seguretat, han quedat aturats durant més de cinc mesos. Segons ha informat la conselleria a l’agència ACN, el motiu ha estat el desviament de serveis afectats i la necessitat d’introduir millores en la dimensió de la plataforma de treball sobre el riu Ter. L’alcalde, Albert Coma, lamenta que això no s’hagi previst abans i recorda que és un projecte llargament reivindicat. “El que s’utilitza ara és un pont antic, de molta afluència de vehicles i estret. Ara mateix no compleix la seguretat que caldria”, ha dit. El projecte consistirà en fer un pont nou, més ample i amb un cost de 5,7 milions d’euros.
“El projecte tira endavant i no ha quedat abandonat. Només hi ha hagut una parada important”, subratlla l’alcalde, en una entrevista a l’ACN. El batlle admet que l’aturada s’ha viscut “amb incertesa” alhora que lamenta la falta d’informació del Departament de Territori, que és el responsable de l’obra. Els motius pels quals s’ha endarrerit són tècnics i es pregunta com pot ser que no s’hagués pogut preveure abans. Segons li consta, el servei de telefonia afectat ja s’ha solucionat, diu, i ara queda pendent la desviació de línies elèctriques. Malgrat tot, l’alcalde celebra que es reprenguin els treballs.
Obres reivindicades
El batlle recorda que el pont antic data de principis del segle XX. “És un pont molt estret i poc segur”, subratlla. Per això, diu, la nova infraestructura és una obra llargament reivindicada. L’actual carretera C-38, de la xarxa bàsica, creua el Ter a la sortida de Sant Pau de Segúries en sentit a Camprodon, amb un viaducte d’arcs de formigó que té una amplada de 5,5 metres -més estret que la resta de la carretera- i un traçat que inclou un revolt i contra revolt que dificulta la conducció. La nova estructura, de 135 metres de longitud, comptarà amb dos carrils de la circulació de 3,5 metres, vorals d’1 metre, i una vorera al costat esquerre d’1,5 metres d’amplada.
El pont, format per una estructura mixta de formigó i acer, es construirà en biaix respecte de la llera del riu, de manera que millorarà el traçat de la via. L’actuació es coordinarà amb el projecte del tram de la via ciclista del Ter entre Sant Pau de Segúries i el Pont de la Rovira, de manera que la nova via discorrerà pel costat esquerre de la carretera a la sortida de Sant Pau de Segúries fins a l’altura de l’estrep sud del nou pont, que creurà per sota. Després, recuperarà i aprofitarà l’actual recorregut de la carretera i el pont existents, que quedaran sense trànsit de vehicles gràcies a l’execució del nou pont. I en relació al pont vell, aquest passarà a ser un tram de via verda per on circularan ciclistes i vianants.
La previsió del projecte, inicialment, era que els treballs duressin un any. En paral·lel, el govern municipal està treballant en la redacció d’una rotonda a l’entrada del polígon industrial (en sentit nord) per obligar a reduir la velocitat. “És una carretera interurbana i es corre molt”, afirma Comas. Segons detalla, s’ha vist en un estudi i cal que hi hagi garanties de seguretat a dins del municipi. “Esperem que d’aquí a dos anys estigui feta”, conclou.