Ryanair anuncia avui un fort creixement a Barcelona
La companyia aprofitarà la caiguda de Spanair per reforçar la seva presència al Prat
Això dificultarà encara més el camí de l'aeroport cap a la consolidació com a centre de connexions intercontinentals
El president de Ryanair, Michael O'Leary, serà avui al matí a Barcelona. Oferirà una roda de premsa
en què anunciarà un fort creixement de la companyia al Prat, ja que ocuparà bona part del mercat que fins ara pertanyia a Spanair. De fet, les dues línies aèries competien en moltes rutes estatals, com ara connexions a les Balears, les Canàries, Sevilla, Màlaga i Santiago.
Coincidint amb la caiguda de Spanair, Ryanair ja va oferir promocions per atraure els viatgers que haguessin pogut quedar sense vol de tornada, tant per a les rutes domèstiques com també per a ciutats europees, on Ryanair vola en aeroports secundaris, com ara Munic i Estocolm, i on connecta actualment des de Girona. Per tant, Ryanair podria anunciar avui un important augment de freqüències allà on competia amb Spanair i també un increment del nombre de rutes en ciutats que sense la línia aèria catalana han quedat òrfenes de connexió amb Barcelona. En aquest cas, serà sempre des d'aeroports secundaris, ja que el cas del Prat
–i també Barajas– és únic en l'àmbit europeu perquè la companyia només vola en aeroports petits.
En tot cas, amb l'anunci d'avui de Ryanair, el Prat continua el seu camí cap a la consolidació com a aeroport de baix cost, lluny de les aspiracions de ser un centre de connexions intercontinental. De fet, el 2011 la companyia irlandesa ja va portar 3,4 milions de viatgers a Barcelona. Inicialment, i després dels acords amb les administracions per recuperar viatgers a Girona i Reus, Ryanair no tenia la intenció d'ampliar la seva base de Barcelona més enllà d'oferir algunes noves rutes concretes. Però amb la caiguda de Spanair –amb la qual la low cost irlandesa sempre s'havia mostrat molt crítica per les ajudes–, han vist la possibilitat de tornar a emprendre una nova fase de creixement, en què podrien arribar fins als cinc milions de viatgers. La rapidesa de reflexos que permet l'estructura de Ryanair ha facilitat aquest canvi de rumb i la potenciació de la base de Barcelona.
LA DATA
LA XIFRA
Implicacions a Girona i Reus
En espera de concretar l'augment d'operacions de Ryanair a Barcelona, s'haurà de veure també com afectarà
això la base de Girona i les operacions des de Reus. En els dos aeroports ja s'han
firmat els preacords, i la companyia de baix cost
irlandesa ja fa setmanes que ven els bitllets per a l'estiu.
El que sí que podria afectar és el creixement a llarg ter-mini en aquests aeroports.